E-bicikli su dostupni u različitim cjenovnim kategorijama. Aktuelni test ADAC-a pokazao je da je bolje ne štedjeti na pogrešnom kraju prilikom kupovine.
E-bicikli dali su biciklizmu potpuno novi nivo popularnosti. Vožnja bicikla s pomoćnim električnim motorom je zabavna čak i za one koji ne vole sport, mnogo je ekološki prihvatljivija od vožnje automobila i također vas održava u formi.
Stoga nije ni čudo što se sve više ljudi pridružuje trendu i plaća veliku cijenu za elektrificirani bicikl. Prema ADAC-u, 2023. godine u Njemačkoj je prvi put prodato više e-bicikala nego konvencionalnih. 2,1 milion ljudi kupilo je motorizovani model, dok je „samo“ dva miliona izabralo klasični model bez podrške za pedale.
Svako ko vozi bicikl sa strujom za relativno malo novca riskira da doživi grubo buđenje. U testu od deset modela sa niskim ulazom, samo su dva e-bicikla dobila ocjenu „dobar“.
Ispitivači su pomno pogledali vozne karakteristike, motor, upravljanje, sigurnost i zagađivače. Deruiz Quartz i Fischer Cita 2.2i izašli su kao pobjednici testa sa ukupnim rezultatom od 2,5 svaki. Dakle, nijedan od testiranih motocikala nije bio zaista uvjerljiv.
Fischer model je jedini kandidat za testiranje koji ima srednji motor, koji se smatra posebno efikasnim. Također je impresionirao dometom do 84 kilometra, pogonom kontroliranim obrtnim momentom i oslanjanjem na sedlu.
Deruiz, s druge strane, može preći 73 kilometra i može se pohvaliti posebno snažnim kočnicama i zupčanicima koji se dobro uklapaju u vožnju. S druge strane, Mokwheel Mesa Lite 5T 2.0 i Grundig E-Citybike 28" su dobila ocjenu na testu 5,0 i kažnjena su prvenstveno zbog povećanog nivoa zagađivača u ručkama i sjedalu.
Utvrđeno je da su e-bicikli toksični za reprodukciju. Plastifikator DEHP (dietilheksil ftalat) je također utjecao na ukupnu ocjenu.
ADAC-ov test pokazuje da je bolje ne praviti lažne uštede prilikom kupovine e-bicikla.
Ni vlasnici ostalih kandidata za testiranje nisu imuni na zagađivače. Samo Crivit Urban E-Bike Y .2 iz diskonta Lidl došao je bez opasnih supstanci. Na ukupnoj tabeli zauzima treće mjesto sa ocjenom 2,8. ADAC je identificirao raširenu upotrebu senzora za pedale umjesto kvalitetnijih senzora momenta kao opću slabost jeftinih e-bicikala.
Glasni zvukovi pri vožnji i dugi točak također su problemi s mnogim biciklima. Ovo posljednje osigurava da motor nastavi da gura nakon što prestanete da pedalirate. To otežava precizno kočenje i kontrolu bicikla. Raspon također često nije baš uvjerljiv. Heybike EC 1-ST donosi zadnji dio sa 35 kilometara i vremenom punjenja baterije više od pet sati.
Pogotovo na strmijim usponima, motori jeftinih bicikala često dostižu svoje granice i nemaju dovoljno obrtnog momenta da pruže adekvatnu podršku. Još jedna uobičajena tačka kritike je nedostatak displeja na računaru na vozilu, naprimjer za preostali domet.
Neki točkovi su također bili preteški. Model Fischer, naprimjer, težak je 28,8 kilograma, Zündapp Z502 težak je 24,1 kilogram. Potonji podržava dopuštenu ukupnu težinu do 120 kilograma. Svima koji imaju prtljag teži od 96 kilograma više nije dozvoljeno da sjedne na bicikl, a kamoli da sa sobom ponese prikolicu ili dječije sjedište.