Smanjenje emisija ugljen dioksida ( CO2 ) 2025. godine u središtu je zabrinutosti proizvođača automobila u Evropi.
S uvođenjem novog praga smanjenja emisija i padom prodaje električnih vozila, procjene koje je otkrio Luca de Meo, predsjednik Renault Grupe i Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), sugerišu da bi se sektor mogao suočiti s novčanom kaznom do 15 milijardi evra.
Luca de Meo upozorio je evropske vlasti na ciljeve smanjenja emisija CO2 postavljene za 2025. godinu. "Već se pripremamo za 2025. jer primamo narudžbe za automobile koje ćemo isporučiti. Prema našim izračunima, ako nivo prodaje električnih vozila ostane nepromijenjen, evropska automobilska industrija mogla bi biti prisiljena platiti do 15 milijardi evra kazni ili odustati od proizvodnje više od 2,5 miliona novih vozila", kazao je on.
Važno je zapamtiti da je trenutni nagli pad prodaje električnih vozila naveo proizvođače da povećaju marketing i prodaju vozila s motorima s unutarašnjim sagorijevanjem. Ova situacija vodi do povećanja prosječne razine CO2 po (prodanom) automobilu. Iako hibridna vozila mogu malo smanjiti emisiju CO2, ona ne mogu nadoknaditi pad prodaje električnih vozila jer su i emisije hibrida uglavnom iznad propisanih granica (osim plug-in hibrida), objavio je France Inter, prenosi Revija HAK.
Smanjenje emisija CO2, nametnuto uredbom CAFE (Corporate Average Fuel Economy), drastično će se povećati od 1. januara 2025. godine. U 2025. propisima CAFE-a predviđeno je dalje smanjenje praga emisije ugljen dioksida, postavljajući cilj od 81 g/km, u usporedbi s 95 g/km, koje vrijedi sad i tokom posljednje tri godine. Glavni je cilj ovog evropskog modela smanjiti prosječnu stopu emisija CO2 prodanih novih vozila, s ambicijom da se do 2030. dosegne 50 g/km.
Kako bi ispunili ove ciljeve, proizvođači automobila moraće postići prosječni prodajni miks od 25 odsto električnih vozila do sljedeće godine. To je ambiciozan cilj, posebno na tržištu koje sve više odbija električna vozila."Moramo dobiti malo fleksibilnosti", kazao je Luca de Meo te dodao da je postavljanje rokova i novčanih kazni bez pružanja mogućnosti prilagođavanja pravila vrlo opasno.
Malo je vjerovatno da će proizvođači automobila moći podnijeti novi porez na CO2 te platiti milijarde evra kazni. Drugo rješenje koje predviđaju proizvođači bilo bi smanjenje proizvodnje vozila u Evropi za 2,5 miliona primjeraka, što bi moglo rezultirati kaosom na tržištu i nestašicom novih vozila. Takav nametnuti pad proizvodnje i prodaje mogao bi se smatrati odgovorom ako Evropska komisija ne odgovori pozitivno na upozorenje koje je izdala automobilska industrija.