gube tržište

Slom stranih kompanija: Bili su zlatna koka, a onda se sve okrenulo

Strani proizvođači decenijama su dominirali kineskim tržištem automobila, prodajući milione vozila i ostvarujući ogromnu zaradu.

To zlatno doba sada naglo završava. Brzi uspon domaćih proizvođača električnih vozila u Kini, kao što su BYD i Xpeng, transformira najveće tržište privatnih automobila na svijetu i ostavlja najveće proizvođače automobila na gubitničkoj strani.

Posljednji znak velikih izazova s kojima se tradicionalni proizvođači automobila suočavaju stigao je u ponedjeljak, kada je Volkswagen upozorio da bi prvi put u historiji mogao zatvoriti tvornice u Njemačkoj u nastojanju da smanji troškove, piše CNN.

Njemački automobilski gigant bilježi pad prodaje u Kini, najvećem pojedinačnom svjetskom tržištu, za više od četvrtine u odnosu na razdoblje prije samo tri godine – na 1,34 miliona u prvoj polovini ove godine.

A prošle godine kompanija je izgubila titulu najprodavanijeg brenda automobila u Kini u korist BYD-a, a držala ju je najmanje od 2000. godine, prenosi Index.

Međutim, Volkswagen, drugi najveći svjetski proizvođač automobila nakon Toyote, nije jedini u problemima.

Ford i General Motors također bilježe pad prodaje i tržišnog udjela u Kini jer lokalni potrošači odbijaju inozemne brendove i umjesto njih kupuju kineske.

U julu je udio stranih proizvođača automobila u prodaji u Kini pao na 33 procenta. U istom mjesecu prije dvije godine udio je iznosio 53 posto, pokazuju podaci Kineske asocijacije osobnih automobila (CPCA).

Profiti proizvođača automobila u Kini također su pod pritiskom.

U tromjesečju koje je završilo 30. juna, prihod od Toyotinih kineskih zajedničkih ulaganja pao je za 73 posto u poređenju s godinom ranije.

Kineski brutalni i dugotrajni rat cijenama električnih vozila već je slomio nekoliko lokalnih proizvođača automobila.

Strani proizvođači automobila također su morali restrukturirati svoje poslovanje ili zatvoriti nekad raširene operacije u zemlji.

Japanski Mitsubishi Motors objavio da će prekinuti proizvodnju automobila u Kini, nakon godina pada prodaje.

Honda, Hyundai i Ford također su preduzeli drastične korake, koji uključuju otpuštanja zaposlenika i zatvaranje tvornica, kako bi smanjili troškove, prenosi Poslovni dnevnik.