manipulacija

Smanjivanje kilometraže je ogroman problem u Evropi. Samo su dva automobila zaštićena?

Namještanje kilometraže na automobilma ili vraćanje kilometraže praksa je kojoj nema kraja. Uprkos Uredbi Evropske unije o zaštiti od manipulacije brojačem kilometara (2017.), prevare i dalje traju.

Studija Njemačkog autokluba (ADAC) dokazuje da se lako može manipulirati i kilometražom novih automobila. Ne samo onih starijih.

Podaci policije

Međutim, neki proizvođači automobila pokazuju da postoji i drugi način. Prema podacima policije u Njemačkoj, na svakom trećem polovnom automobilu se manipulira brzinomjerom.

Namještanje brzinomjera obično je dječja igra i nudi se već od 50 eura

Na taj način prevaranti povećavaju vrijednost u prosjeku za 3.000 eura po automobilu, varajući kupce polovnih automobila ili leasing kuću.

Procijenjena ukupna šteta u Njemačkoj je oko šest milijardi eura godišnje.

Manipulaciju brzinomjerima teško je otkriti. Većina OBD uređaja također ne može to učiniti. Stoga bi kupci polovnih automobila trebali provjeriti postoje li odstupanja, prenosi HAK revija.

Provjerite račune servisa, servisnu dokumentaciju, podatke stanica za tehničke preglede, račune za gorivo (ako je korištena kartica za gorivo, tamo je prikazana kilometraža) ili oznake za promjenu ulja radi vjerodostojnosti.

Zamjena ulja je najkasnije nakon 40.000 kilometara.

Dakle, ako automobil navodno ima samo 100.000 kilometara na satu, a sljedeća izmjena ulja je na 180.000 kilometara, nešto nije u redu.

Kada kupujete polovni automobil, obratite pažnju ne samo na kilometražu, već i na stanje automobila i uvjete rada prethodnih vlasnika.

Memorija grešaka

Memorija grešaka i intervala održavanja može se očitati u servisima. Kilometraža djelomično zabilježena u unosima pogrešaka (koje se javljaju u automobilima) ne smije biti veća od ukupne kilometraže prikazane na instrument tabli.

Prilikom ocjenjivanja relevantnih web stranica, stručnjaci ADAC-a primijetili su da se to više ne odnosi na nove modele Audija A3 i VW Golfa 8.

Razumno je pretpostaviti da bi ovi modeli mogli biti bolje zaštićeni od prevara nego mnogi drugi modeli, čak i u višim cjenovnim razredima.

Audi i Volkswagen tvrde da su za teško probijanje njihovog koda zaslužni računarski čipovi s HSM-om.

To je kratica za Hardware Secure Module, koji je mehanizam zaštite protiv namještanja kilometraže.