Lepeza mogućih oštećenja prilikom naleta automobilom na udarnu rupu je povelika, a ovisi o nizu faktora, počevši od dubine udarne rupe ili visine neravnine na koju je vozilo naletjelo s jednim ili više točkova.
Pritom, naravno, mnogo toga ovisi i o brzini kretanja vozila, kao i o njegovu općem stanju u tom trenutku.
Direktna sila koja djeluje na vozilo u trenutku udarca u rupu zapravo je rezultat mase vozila i brzine kojom ono nailazi na rupu.
Sila udara se dalje kao kombinacija vertikalnih i horizontalnih sila prenosi kroz sistem ovjesa koji pokušava apsorbirati udar.
Kako točak nalijeće na prepreku i nastavlja vožnju djeluje sila usporavanja nakon koje ponovo slijedi ubrzavanje.
Kako auto udara u rupu, različiti dijelovi toškova suočit će se i s istežućim i kompresivnim silama.
Osim mogućeg oštećenja, odnosno puknuća same gume u ovakvim je situacijama moguća pojava izbočina ili mjehura na bočnoj strani pneumatika.
Premda u takvoj situaciji, dakle, nije došlo do klasičnog gumi defekta, ovakav je scenario prilično opasan jer bi do njega moglo doći nešto kasnije, prenosi HAK revija.
Pojava mjehura na gumi nakon udarca znači da je s unutrašnje strane najvjerovatnije došlo do takvog oštećenja karkase, odnosno pletene i žičane armature bočnice koja gumu definira u obliku kakav bi trebao biti.
Pri vizuelnom pregledu nakon udarca važno je imati na umu da se mjehur kao posljedica udarca može pojaviti s obje strane gume, dakle i one koja se ne vidi na prvi pogled.
Upravo zbog toga se, sumnjate li na takav scenarij, treba potruditi i ponekad ako treba i zavući pod vozilo. U suprotnom, može doći do pucanja gume u vožnji, i to čak i nakon što od samog incidenta protekne podosta vremena, čak i nekoliko sedmica.
Za početak, pri nastavku vožnje vjerojatno će se pojaviti vibracije na upravljaču jer će oštećeni tošak imati neujednačen dodir s podlogom. Promjene bi, nadalje, mogle biti primjetne i na samom upravljanju te se auto pritom neće ponašati onako kako bi trebao.
Sasvim je moguće i da će se guma na oštećenom točku prilično brzo ispuhivati.
Nadalje, pri ovakvom događaju ne treba zanemariti niti djelovanje vibracijskih sila koje se šire kroz okvir I druge komponente vozila.
Na duge staze one mogu prouzročiti olabavljivanje šarafa, pojavu “cvrčaka” i drugih zveckanja u vozilu te u konačnici pridonijeti trošenju tokom vremena.
Neravnomjerno trošenje guma, vibracije, osjećaj da auto vuče na jednu stranu, pa čak i primjetnija buka kotrljanja, sve su to mogući simptomi na koje treba računati, a među njih se nekim slučajevima može uključiti čak i povećana potrošnja goriva.
Na udaru mogu biti amortizeri i opružne noge, vilice i spone, i premda im je jedna od osnovnih zadaća upravo da na sebe preuzmu sile koje se javljaju u vožnji, ponekad ni one nisu svemoguće.
Problemi sa samim upravljanjem ovdje se također javljaju sami po sebi, a mogu se manifestirati kroz trzaje ili neobične zvukove iz upravljača.
Sami donji postroj automobila također bi mogao stradati jer ovdje na meti mogu biti dijelovi poput mjenjača i korita s uljem, a isto vrijedi i za ispušni sistem.
Konačno, u ekstremnim, odnosno posebno teškim slučajevima nije nemoguće da udarac može oštetiti čak i okvir ili šasiju vozila.
Na kraju, u svakom od navedenih slučajeva potreban je detaljan pregled u servisu, kao i odgovarajući zahvati na svim pogođenim mjestima podvozja i upravljačkog sklopa.