Renault 5 je sve bliže svojoj premijeri koja se očekuje iduće, 2024. godine. No njegov prototip je na Salon automobila u Münchenu još 2021. privukao pažnju svojom karoserijom žute boje.
Skriven unutar inženjerskog kompleksa Renaultovog tehnološkog centra, Globalni centar za inženjering proizvoda razvija prve primjerke budućih Renaultovih modela. Ta jedinstvena, tajna i tehnološki napredna mini tvornica mjesto je na kojem se proizvode i prvi primjerci buduće električne Petice.
Šta se zbiva u toj velikoj zgradi, skrivenoj unutar Renaultovog tehnološkog centra u blizini Pariza? Toj zoni, u kojoj je zabranjena upotreba mobilnih uređaja, može pristupiti samo ovlašteno Renaultovo osoblje. Globalni centar za inženjering proizvoda, otvoren prije 25 godina, jedinstveni je resurs za marku Renault i još nekolicinu proizvođača kojima na raspolaganje stavlja poseban pogon za razvoj prototipova.
Metode i procesi koji se ondje primjenjuju podsjećaju na standardne linije za proizvodnju automobila: oponašajući proces proizvodnje automobila, centar nastoji proizvesti prototipove koji precizno odražavaju buduće proizvodne modele. Na taj se način, uz održavanje koraka s razvojnim fazama, istovremeno vrednuje proces industrijske proizvodnje.
Proizvodnja prvih prototipova 100 posto električnog Renaulta 5
Prije nego što električna Petice krene u masovnu proizvodnju u tvornici u Douaiju na sjeveru Francuske, potrebno je razviti njezine prototipove: ta je dužnost povjerena Centru za proizvodnju prototipova u kojem se razvijaju pretproizvodne verzije svih budućih serijskih modela marke. Najprije se razvijaju testni prototipovi koji imaju tehnička obilježja budućeg serijskog modela.
Testni prototipovi budućeg električnog Renaulta 5 proizvode se od oktobra 2021., imaju siluetu po uzoru na Clio te su testirani u Laponiji u okviru procesa za razvoj i ispitivanje nove platforme CMF-B EV za 100 posto električna vozila.
Trenutno se proizvode i 'ogledni prototipovi' koji izgledom odgovaraju budućem serijskom modelu. Prije nego što se na njima izvrše završne prilagodbe, ta se vozila kamufliraju i potom ispituju na europskim cestama.
Najviši standardi kvalitete od samog početka proizvodnje
Pomno osmišljeni procesi i pažljivo razvijeni alati i dijelovi omogućuju timovima tvornice da se prvenstveno usredotoče na povećanje proizvodnje. Dakako, uz podršku operatera tvornice koje su obučili stručnjaci Globalnog centra za inženjering proizvoda.
Faza razvoja prototipova predstavlja most između oblikovanja proizvoda i njegove masovne proizvodnje te omogućuje da se radne hipoteze i brojčani podaci pretvore u opipljiva rješenja koja se zatim mogu ispitati i potvrditi. Sva programska oprema, priključci i elektronika također su podvrgnuti ispitivanju. Budući da timovi zaduženi za razvoj električnog Renaulta 5 rade u samoj blizini Tehnološkog centra, za sva se pitanja mogu brzo i diektno obratiti njegovu osoblju.
Globalni centar za inženjering proizvoda oslanja se na vještine stručnjaka Tehnološkog centra kako bi proizveo više od 60 prototipova budućeg električnog Renaulta 5. Nadalje, ta se vozila povremeno ispituju u ekstremnim uvjetima (iznimno niske ili visoke temperature, gorski tereni itd.) i na dugim stazama, čime se stječe dragocjen uvid u značajke koje valja poboljšati prije nego što model stigne u prodaju.