NOVE TEHNIKE

Šta umjetna inteligencija radi kampanjama. Može li promijeniti poredak svijeta?

Neko se vrijeme činilo da će umjetna inteligencija dići u zrak politiku kampanje 2024. Snažni novi alati, nove tehnike uvjeravanja, manje nadzora nad platformama društvenih medija, sve je to dovelo do promjene krajolika, možda i opasno.

S manje od tri mjeseca prije izbora, uprkos nekolicini kontroverzi i lažnih strahova, nije baš tako ispalo, piše Politico.

To ne znači da je umjetna inteligencija bila irelevantna za politiku. Zapravo, postaje sve više integriran u prizemnu praksu vođenja kampanja i uvjeravanja. Ali njegovi su učinci bili suptilniji, manje kao revolucija, a više kao poticanje u smjeru u kojem su stvari već krenule.

Evo kako to izgleda u praksi: na marketinškom pozivu krajem jula, Alexander Jones, viši analitičar ankete u marketinškoj tvrtki Resonate koja se temelji na umjetnoj inteligenciji, s entuzijazmom je opisao krajolik glasača kako ga vide AI modeli tvrtke.

Na slajdu s popisom 10 segmenata glasača, Jones je razradio jedan koji se činio posebno uvjerljivim, a koji je algoritam njegove tvrtke prosijao.

"Cyber ​​Crusaders… društveno konzervativni, ali fiskalno liberalni", rekao je. “Ovo je skupina u kojoj dominiraju muškarci, često na poslovima bijelih ovratnika. Oni su većina-manjina i većina-milenijalci i vrlo su religiozni.”

“Ovo je cilj uvjeravanja koji ide na dan izbora. Imaju visoku izlaznost i duboko su podijeljeni. Dobili su svoje ime Cyber ​​Crusaders zbog svoje religioznosti, kao i zbog toga što su najpovjerljiviji među online oglasima na Facebooku i YouTubeu.”

Resonate je jedna od nekoliko tvrtki koje nude uvide vođene umjetnom inteligencijom o biračima za političke kampanje u ludoj izbornoj godini. Obećava korištenje napretka u tehnikama strojnog učenja kao što su neuronske mreže i grupiranje kako bi se dobio koristan smisao za milione profila birača.

Ali ako rezultati slajdova zvuče poznato svakome ko se sjeća "nogometnih mama" ili bezbrojnih drugih narezanih dijelova biračkog tijela koji fasciniraju stručnjake - pa, u pravu ste. Stručnjaci vide ove novije upotrebe umjetne inteligencije kao dio spektra koji se dugo razvija.

Ipak, evolucija umjetne inteligencije - ne moćnih novih velikih jezičnih modela poput ChatGPT-a, već dobrog staromodnog strojnog učenja - kao alata za političko mikrotargetiranje znači da polje polako postaje sofisticiranije u onome što može učiniti.

Sićušna raščlamba glasačkog krajolika koju je Resonate predstavio u julu izgrađena je na ogromnoj seriji podataka prikupljenih iz izvanmrežnih izvora, profila ponašanja potrošača i vlastitih grafikona identiteta tvrtke. Glavna direktorica marketinga tvrtke Resonate, Ericka McCoy, rekla je da se primarni skup podataka sastoji od otprilike 250 miliona profila stvarnih ljudi koji su zaštićeni privatnošću i koji imaju desetine hiljada podatkovnih tačaka. Tvrtka ispituje te osobe u stvarnom vremenu kako bi procijenila reakcije glasača na vijesti.

Iako se sve to može činiti pomalo distopijskim ili barem klaustrofobičnim, zapravo postoje potencijalne pozitivne strane javne sfere. Naprimjer, smanjenje cijene pronicljivijih alata umjetne inteligencije lakih za korištenje moglo bi pomoći u premošćivanju jaza između onih koji imaju i onih koji nemaju u političkim kampanjama.

"Vrsta profiliranja koja je mogla biti dostupna kampanji za Senat mogla bi postati dostupna kandidatu za gradsko vijeće", rekao je Issenberg. "Ako [AI] omogućuje netehnološki vještim djelatnicima kampanja da u potpunosti koriste mikrociljane podatke, to je velika stvar za kampanje."

U burnoj izbornoj godini, s novim predsjedničkim kandidatom koji je iznenada na glasačkom listiću i PAC-ovima koji skupljaju i troše novac u milijardama, svaka prednost ciljanja neodlučnih birača mogla bi biti presudna.

"U današnjoj politici većina već refleksno pripada jednoj ili drugoj stranci - pa te ljude neće nužno uvjeriti da promijene stranu", rekao je prof. Stephen Farnsworth, profesor političkih nauka na Univerzitetu Mary Washington.

"Ali za ljude koji su u onom dijelu glasača u sredini, svaka tehnologija koja je učinkovitija u povezivanju s njima može biti od pomoći."

Ne radi se samo o skupim predsjedničkim izborima. McCoy iz Resonatea rekao je da su manje političke kampanje koje se bore protiv glasovanja također angažirale Resonateove usluge ciljanja glasača. "Mi smo na svim nivoima", rekla je.

Također je rekla da je tvrtka bila agnostik oko toga koja je stranka ili kandidat kupio njezine usluge - demokratska, republikanska, neovisna. "Mi smo kao i svaki drugi posao - u poslu smo kako bismo ostvarili prihode za naše dioničare", rekao je McCoy za Politico. Tvrtka nije otkrila koje su političke kampanje već koristile njezine uvide.

Jedna začkoljica: kada se radi o stvarnom uvjeravanju glasača, teško je odrediti učinkovitost mikrotargetiranja. Neko ciljanje oglasa definitivno je bolje bez ciljanja oglasa, prema studiji MIT-a iz 2023. — osobito za utjecaj na mišljenje ljudi o jednom pitanju politike. Ali ista studija sugerira da prilagođavanje oglasa ljudima na temelju višestrukih karakteristika umjesto zadržavanja samo na jednoj ne bi nužno dovelo dodatne birače.

"Mjerni podaci o angažmanu nisu uvijek isto što i vrijednost uvjeravanja i tu je izazov za svakoga tko koristi te optimizacije i AI", rekao je Larry Huynh, predsjednik Američkog udruženja političkih konsultanata.

Samo zato što puno ljudi odgovara na politički oglas ne znači da prodavač oglasa mijenja srca i umove. Mogli bi samo rezonirati sa svojom osnovnom publikom - radeći ono što su političari radili desetljećima, bez obzira na tehnologiju.