ovo se ne pamti

Šta znamo o globalnom IT prekidu koji je izazvao haos? Prvi izvještaji stigli iz Australije, potom se proširio na cijeli svijet

Masovni prekid IT-a izazvao je haos širom svijeta. Među žrtvama su velike banke, mediji, avioprijevoznici...

Mnogi letovi su prizemljeni, uz redove i kašnjenja na aerodromima, dok su trgovine i komunikacije također pogođeni.

Uzrok je nepoznat, ali Microsoft kaže da poduzima "mjere ublažavanja kako bi se nosio s trajnim utjecajem ispada".

Australsko ministarstvo unutrašnjih poslova i American Airlines rekli su kako se čini da je prekid povezan s problemom u globalnoj firmi za kibernetičku sigurnost Crowdstrike.

Šta je uzrokovalo ovo?

Još uvijek nije jasno šta je tačno pošlo po zlu.

Međutim, glasnogovornik australskog ministra unutrašnjih poslova rekao je da se čini da je prekid povezan s problemom u globalnoj firmi za kibernetičku sigurnost Crowdstrike.

Nacionalni koordinator za kibernetičku sigurnost Australije opisao je to kao "tehnički prekid velikih razmjera". Rekao je da nema informacija koje bi sugerirale da je riječ o napadu.

American Airlines, koji je najveći na svijetu po broju putnika, naveo je za BBC da su IT problemi nastali zbog "tehničkog problema s Crowdstrikeom koji utječe na više prijevoznika".

Iz United Airlinesa su za BBC rekli:

"Ispad softvera treće strane utječe na računarske sisteme širom svijeta, uključujući United."

Bilo je izvještaja koja sugeriraju da je Crowdstrike, koji proizvodi antivirusni softver, izdao ažuriranje softvera koje je uzrokovalo rušenje Windows uređaja.

Dionice Crowdstrikea pale su čak 14 procenata u ranoj fazi trgovanja. Microsoft je također pao, kao i dionice za putovanja, budući da poremećaji prijete turističkoj sezoni.

Ko je pogođen?

Problem se pojavio postepeno. Prvi su izvještaji stigli iz Australije.

Sistemi plaćanja pali su u australskim trgovinama, uključujući Woolworths, dok su finansijske institucije poput National Australia Bank također pogođene.

Zatim su se problemi proširili na Sjedinjene Američke Države.

Aljaska je upozorila da su pogođene njene hitne službe, dok je nekoliko aviokompanija - United, Delta i American Airlines - prizemljilo svoje letove širom svijeta.

Australski prijevoznici Virgin Australia i Jetstar također su morali odgoditi ili otkazati letove jer su displeji "odlazaka" postali prazni na aerodromu u Sydneyu.

Aerodromi Tokyo-Narita i Delhi saopćili su da su usluge bile ugrožene.

Evropske zračne luke potvrdile su da je prekid uzrokovao kašnjenja. Zabilježeni su dugi redovi na londonskim Stanstedu i Gatwicku te amsterdamskom Schipholu.

Ryanair je rekao da ima "potencijalne smetnje u mreži", za koje je potvrdio da su uzrokovani prekidom rada treće strane.

Televizijske kuće

Televizijske kuće također su bile uhvaćene u haos, uključujući Sky News u Velikoj Britaniji, koji se ne emitira.

Kako je postajao jasan potpuni opseg poremećaja, sve je više firmi i institucija počelo prijavljivati ​​probleme.

Londonska berza saopćila je da radi normalno, ali je bilo problema s njenim servisom vijesti, koji kompanije koriste za pravodobno izvještavanje o tržišno osjetljivim informacijama.

Izrael kaže da je 15 bolnica prešlo na manuelne postupke, ali to nije utjecalo na liječenje. Hitnoj pomoći rečeno je da odvozi nove slučajeve u druge bolnice.

I najveći kontejnerski terminal u Poljskoj, Baltic Hub u sjevernom gradu Gdanjsku, rekao je da prekid rada "ometa operacije terminala". Zatražio je od firmi da ne šalju kontejnere u luku.

U Britaniji, željezničke kompanije prijavile su kašnjenja i rekle da imaju "raširene IT probleme", dok su neke ljekarske ordinacije u Engleskoj prijavile probleme s rezerviranjem termina.

Problemi su se proširili i na britanski lanac pekarnica Gail's, koji je rekao da trenutno ne može primati plaćanja u trgovinama.