Serije i filmovi su doživjeli neočekivani porast kreativnosti, zaključni za ti su streaming servisi. Ali sada holivudska dosada prijeti da se obuzme i u streaming produkciju.
Bio je to neočekivani dašak svježeg zraka koji je prohujao kroz televizijski pejzaž posljednjih godina, piše njemački Stern.
S pojavom TV streaminga, format serije doživio je drugo 'proljeće', donoseći gledaocima mnoštvo novih perspektiva, narativnih formi i eksperimenata. Ali čini se da je ova faza završena u kontekstu sve veće konkurencije.
"Sapunica je pukla", rezimirao je situaciju scenarista Adi Hasak.
Na panelu na Berlinalu, scenarista iz Holandije govorio je o situaciji sa produkcijom serija u SAD. I nacrtao sumorni bilans stanja.
"Amerika je trenutno u zoni kreativne katastrofe", dijagnosticirao je. "Ništa što pokušavaju ne uspijeva."
Već neko vrijeme je evidentno da se nešto promijenilo na tržištu. Dok su provajderi striminga, a kasnije i klasične TV stanice, neko vrijeme nadmašile jedni druge sa sve kreativnijim i odvažnijim idejama o serijama, ovaj razvoj je odavno usporen. A kreativno ludilo sada prati mamurluk.
Postoji jedan razlog iznad svega: industrija je pod pritiskom. U godinama procvata, konkurencija između nekoliko konkurenata osigurala je da se oni pokušavaju razlikovati jedni od drugih sa novim prestižnim projektima kako bi zadržali kupce. Neko vrijeme je čak postojao pravi nedostatak scenarista serija. Sa sve većom zasićenošću tržišta i sve većim brojem novih streaming ponuda, fokus se sve više pomjera. Da bi pridobili nove kupce, provajderima nisu potrebni 'nišni' programi, već blokbasteri. A to ima posljedice po program.
"Oni rade istu seriju - uvijek iznova", žali se Hasak na Disney. Budući da se holivudski gigant bavi i streamingom, razvio se u jednog od najvećih provajdera rekordnom brzinom. Da bi to učinio, međutim, ne oslanja se na niše, već prije svega na hit mašine u kući - kao što su sadržaji iz Marvelovog ili Star Wars univerzuma. Hasak ne vidi velike izglede za uspjeh.
"Izdali su tri različite serije Ratova zvijezda u jednom mjesecu. To nema nikakvog smisla."
Spremnost za eksperimentiranje također se smanjuje kod drugih streaming provajdera. Dok je Netflix u iznimnim slučajevima samo ukidao seriju prije treće sezone, sada je to sve češće. Čak ni naglašene serije više nisu sigurne da će opstati. Iako je "1899" privukao veliku pažnju na lansiranju, misteriozni serijal je ukinut nakon samo jedne sezone. Očigledno je udio gledalaca koji su odgledali seriju do kraja bio prenizak. Sa HBO-ovom prestižnom serijom "Westworld" je obrnuto: posljednja sezona je otkazana. Serija se sada završava na vrhuncu.
Razočaranje zbog otkazivanja sada utiče i na gledaoce. Na društvenim mrežama sve je veći broj pregleda da se serije počinju tek kada se sigurno završavaju. "Prečesto sam bio razočaran", rezimira korisnik Reddita o svojim osjećajima. Ovo je loša vijest za streaming provajdere. Gigantski hit poput "Squid Game" svakako može privući pažnju. Međutim, ako sve manje gledatelja daje šansu novom sadržaju, smanjuje se i vjerovatnoća takvih pogodaka.
Hasak strahuje da bi se streaming provajderi uskoro mogli naći u sličnom položaju kao onaj koji već poznajemo iz kina. Kao primjer navodi pokušaj Diznijeve podružnice Foxa da ponovo pokrene hit seriju "Starsky and Hutch" iz 1970-ih. „Studiji žele da se osećaju kao da postoje šanse za uspijeh“, objašnjava on. "Problem je: većina sadržaja nije bestseler."