Magazin

Superbogataše more brige: Nedostaje nam svega! Na jahte moraju čekati po pet godina

Više od 1.000 superjahti trenutno je u proizvodnji ili narudžbi jer ultrabogati traže utočište od gužve i pandemije u svojim devetocifrenim plutajućim palačama. S obzirom na to da se brodogradilišta trude držati korak s potražnjom, bogatim kupcima govori se da na prilagođene narudžbe moraju čekati tri do pet godina.

Prema podacima firme Boat International za 2022., rekordne 1024 superjahte - definirane kao jahte duže od 24 metra - u izgradnji su ili narudžbi, što je 25 posto više u odnosu na razdoblje prije godinu dana, nadmašujući vrhunac iz 2008. godine, piše CNBC.

'Brodogradilišta su vrlo popunjena', rekao je Jonathan Beckett, izvršni direktor Burgessa, firme za posredovanje i upravljanje jahtama, dodajući: 'Daju sve od sebe da udovolje zahtjevima kupaca, ali to nije lako.'

Većina potražnje dolazi iz SAD, u kojem su rastuće burze, IPO-i, SPAC-ovi i kriptovalute stvorili trilione dolara bogatstva tokom pandemije, rekao je Beckett. SAD sada, prema Forbesu, ima 500 milijardera više nego prije pandemije, a godinu je završio s oko 2755 njih.

Superjahte mogu koštati od dva, tri miliona dolara do više od 500 miliona dolara, ovisno o njihovoj veličini i složenosti.

Mnogi novi i postojeći ultrabogati ubrzali su svoje planove za kupovinu superjahti u posljednje dvije godine zbog sve veće zabrinutosti za zdravlje, rekao je Beckett.

'Covid je natjerao ljude da sjednu i preispitaju svoje živote', rekao je Beckett. 'Mnogi naši klijenti osjećali su se sigurno, a mislim da ih je covid učinio ranjivima. Pa su rekli - zašto odgađati još pet ili 10 godina kupnju jahte i uživanje s porodicom kad bih to mogao raditi danas?'

Žurba je stvorio nedostatak posade, pristaništa i brodogradilišta. Graditelji jahti širom svijeta - ali uglavnom u Italiji, Nizozemskoj i Njemačkoj - bore se s nedostatkom radne snage i materijala te prostornim ograničenjima.

Dok su cijene u industriji superjahti vrlo varijabilne i neprozirne, potražnja gura cijene naviše, rekao je Beckett. 'Teško je brodogradilištima navesti fiksnu cijenu jer cijena materijala može eskalirati sljedećih 12 do 24 mjeseca, ali na kraju dana svi žele ugovor s fiksnom cijenom.'

Današnje vrhunske superjahte imaju tipične pogodnosti, poput bazena, heliodroma, garaža za jet skije i teretana, a neke i beach club - velik prostor za slobodno vrijeme na krmi koji ima balkone na uvlačenje, palube za odmor, toplice i trpezarije te nudi lak pristup do i iz vode.

Najveća motorna superjahta isporučena ove godine bila je Nord s više od 140 metara dužine, a izgradila ju je njemačka firma Lurssen Yachts. Posjeduje helikopterski hangar na uvlačenje, sportski i ronilački centar, 14 prilagođenih tendera (čamci su išli do i s plovila) i podmornicu.

Sve veći broj kupaca naručuje superjahte za 'ekspedicije', a to su čvrsti vojnički istraživači koji mogu ploviti kroz led, oluje i teške uvjete, kako bi istražili udaljene krajeve svijeta. Narudžbe za njih ove godine skočile su za 33 posto, prema Boat Internationalu.

'Ekspedicijske jahte su trend', rekao je Beckett. 'Ljudima se sviđa njihov izgled, ali oni koji kupuju jahte za ekspedicije obično ne idu na mnogo njih. Vjerovatnije je to da će biti usidreni kod Cap Ferrata (na Francuskoj rivijeri).'