Nakon dvije četvrtine pada, globalne pošiljke AR/VR uređaja konačno su se vratile u rast jer su količine porasle za 12,8 posto tokom trećeg tromjesečja 2024. godine, navodi IDC. Međutim, rast je u velikoj mjeri pokrenuo jedan dobavljač: Meta.
Među prvih pet, Meta je vodio sa 70,8 posto udjela tijekom tromjesečja, jer se firma suočila s povoljnim usporedbama u odnosu na godinu dana s količinama koje su smanjile 22,7 posto u 3Q23 dok je Quest 2 počeo ukinuti. Iako je trebalo nekoliko kvartala, Quest 3 napokon je počeo pronaći svoju osnovu zahvaljujući širem izboru sadržaja i promocijama poput glasnoće vožnje Prime Day.
Sonyjev PSVR2 zauzeo je drugo mjesto (6,7 posto udjela) jer je firma privukla pažnju od PC igrača i imala koristi od promocija. Apple, Bytentrance i Xreal zaokružili su prvih pet. Iako je tržište postalo prilično vrhunsko s pet koji predstavljaju preko 90 posto udjela, izgledi za neke od tih firmi ostaju u pitanju.
"Čini se da je posvećenost Sony i Bytetendena izradi uređaja dok se pošiljke za oba dobavljača i dalje usporavaju", rekao je Jitesh Ubrani, menadžer istraživanja, Worldwide Trackers Mobile uređaja na IDC -u. "To zauzvrat pruža priliku za marke kao što su XREAL i Vitre koji se sviđaju igračima dok inoviraju i na hardver i softver."
Svestranost uređaja mješovite stvarnosti, kao što je Quest 3, već je dovela do kategorije da nadmaši druge, pa čak i stoji kako bi zamijenili uređaje proširene stvarnosti u pravim uvjetima. Kao takav, IDC prognozira uređaje mješovite stvarnosti kako bi porastao 21,7 posto u 2025., isporučujući 7,7 m jedinice i ostajući kao najveća kategorija koja ide naprijed. Izvan miješane stvarnosti, očekuje se da će uređaji proširene stvarnosti koji pružaju jednostavan zaslon ili zrcaljenje sadržaja sljedeća najveća kategorija i tamo će se konkurencija pojačati u sljedećih 18 mjeseci.
"Naočale u kombinaciji s umjetnom inteligencijom i glavnim zaslonom mogu pružiti snažno iskustvo i za potrošače i za poduzeća", nastavio je Ubrani. "Budući da se Googleov ponovno ulazak na tržište putem Android XR-a, konkurencija će se zagrijati jer se ni Apple ni Meta nisu cementirali kao jasni pobjednik za masovno tržište."
Android XR zajedno s brojnim startupima i dužnostima kao što je Meta pomoći će proširenim uređaja u stvarnosti više od dvostruke veličine 2025. godine i postići složenu godišnju stopu rasta od 85,7 posto do kraja 2028. godine. Ove će uređaje ostati druga najveća kategorija i pretežno će raditi dok je vezana za pametni telefon ili drugi računalni uređaj.
Konačno, istinite uređaje proširene stvarnosti poput Meta Oriona trebat će vrijeme da dobiju vidljivost jer ove uređaje zahtijevaju visoku razinu sofisticiranosti uparene s baterijom i tehnologijom zaslona koje tek trebaju skalirati. Dakle, IDC predviđa da ova kategorija ostaje niša, raste s 59.000 u 2024. na 377.000 do 2028. godine.