ISTRAŽIVANJE KOD DJECE

Umjetna inteligencija mogla bi pomoći naučnicima da otkriju kako djeca uče da pričaju

Wai Keen Wong, istraživač umujetne inteligencije na Univerzitetu New York i njegov tim, napravili su niz testova i otkrili da njihov model umjetne inteligencije može "sam" naučiti prepoznavati neke riječi i predmete, baš kao što to uče i djeca

Prošle godine podiglo se puno prašine oko umjetne inteligencije i načina na koji naučnici "uče" umjetnu inteligenciju dajući joj gomile podataka. No, jedna je grupa naučnika otišla korak dalje i umjetnu inteligenciju iskoristila kako bi otkrila na koji način ljudi uče.

Wai Keen Wong, istraživač umujetne inteligencije na Univerzitetu New York i njegov tim, napravili su niz testova i otkrili da njihov model umjetne inteligencije može "sam" naučiti prepoznavati neke riječi i predmete, baš kao što to uče i djeca.

Wong i njegovi kolege postavili su kameru na glavu dječaka, u njegovoj dobi od šest mjeseci do otprilike dvije godine, kako bi zabilježili svijet iz perspektive djeteta. Prikupili su oko 61 sat snimki koje su potom "dali" na uvid njihovom modelu umjetne inteligencije. Model je bio izložen slikama uhvaćenima sa snimki i 250 hiljada riječi koje su izgovorene Samu tokom snimanja. Korištenjem tehnike kontrastivnog učenja, model je naučio koje slike i tekst idu zajedno te tako izgradio informacije koje se mogu upotrijebiti za prepoznavanje.

Kako bi testirali svoj model, Wong i njegov tim od AI su tražili da spoji određenu riječ s jednom od četiri ponuđene slike, baš kao što se nudi djetetu kad se procjenjuju njegove jezične sposobnosti. AI model je uspješno klasificirao objekt u 62 posto slučajeva, što je bilo puno bolje od očekivanih 25 posto.

Zanimljivo, za neke riječi, kao što su "jabuka" i "pas", koje AI model nije vidio na snimci, uspio je ispravno identificirati. Čak je bio bolji od djece u identificiranju objekata izvan konteksta.

Iako su se Wong i njegov tim oslanjali na iskustva samo jednog djeteta, njihova studija mogla bi pomoći u otkrivanju kako djeca stvaraju veze i asocijacije između različitih predmeta. No, činjenica je da je učenje jezika kod djece mnogo bogatije i raznolikije iskustvo no što je to ovaj model AI imao. Budući da je AI ograničen na digitalne podatke kao što su fotografije i pisani tekst, ne može imati iste interakcije s okolinom kao što to djeca imaju tokom odrastanja. Stoga mu je bilo teže naučiti riječi poput "ruka" koju djeca veoma brzo prepoznaju i savladavaju.

Wong i njegov tim nadaju se da će njihova studija, objavljena u časopisu Science, iako s određenim ograničenjima, ipak pomoći razriješiti dugogodišnje rasprave o tome kako djeca uče jezik i uvesti neke nove teorije u kognitivnim znanostima.