testni letovi prošli

Već za dvije godine iznad New Yorka bi mogli poletjeti električni taksiji

Od helidroma do aerodroma JFK trebat će samo oko sedam minuta leta, uz pauzu od oko pet minuta za punjenje baterija na helidromu

Iako se zračni taksiji čine kao neka daleka budućnost, sve je više najava kako je ta budućnost od nas udaljena samo nekoliko godina. Testni letovi takvih letećih taksija već su napravljeni iznad New Yorka i Los Angelesa, a najavljena je i linija koja bi zračnim putem povezivala aerodrom u Chicagu s centrom grada.

Prije nekoliko dana na nebu New Yorka obavljen je još jedan testni let letećih taksija, a tom prilikom iz kompanije Joby Aviation najavili su i svoje planove o pokretanju usluge letećeg taksi prijevoza iznad tog velegrada. Ako ne bude nekih otegotnih okolnosti i kašnjenja ambicioznih planova, ova usluga mogla bi zaživjeti već 2025. godine. Da bi u tom uspjeli, pred kompanijom su brojni i veliki izazovi, a osim razvoja samih letjelica, potrebno je osigurati i potrebnu infrastrukturu.

A razvoj te infrastrukture podržat će i gradske vlasti New Yorka, što je potvrdio i gradonačelnik Velike Jabuke Eric Adams. On je rekao kako namjeravaju osposobiti helidrom na Manhattanu s potrebnom infrastrukturom za električne letjelice. Danas održivost prenosimo na nebo i na naše ulice, a građani New Yorka mogu osjetiti elektrifikaciju u zraku našeg grada, dok uvodimo elektrifikaciju na naš helidrom, najavio je Adams naglasivši kako će helidrom Downtown Manhattan postati prvi helidrom na svijetu s infrastrukturom za električne letjelice. Dodao je kako će on postati središte održivog prijevoza i lokalne dostave.

Od helidroma do aerodroma JFK trebat će samo oko sedam minuta leta, uz pauzu od oko pet minuta za punjenje baterija na helidromu.

S tog helidroma bi u budućnosti, nadaju se u Joby Aviationu, trebali letjeti njihovi zračni taksiji koji imaju šest motora i mogućnost vertikalnog polijetanja i slijetanja, kao i helikopteri. Prije toga, letjelice ove kompanije moraju dobiti sve odgovarajuće dozvole, a trenutno su zadovoljili tri od obaveznih pet faza certifikacije Savezne uprave za civilno zrakoplovstvo SAD-a.

Joby Aviation nije jedina kompanija koja ima planove za uspostavu usluge zračnog taksija te iste planove ima i startup Volocopter čija je letjelica već obavila više od 2 hiljade testnih letova. No dok je u letjelicama Joby Aviationa, barem za sada, obavezan pilot koji će upravljati njima, Volocopter razvija potpuno autonomne letjelice tako da se može očekivati kako će trebati puno više vremena i testiranja dok takvi leteći taksiji dobiju odgovarajuće dozvole za rad, tj. let.

Da je budućnost gradskog prijevoza djelomično u zraku uvjeren je Adam koji je rekao kako će, još za našeg života, mnogi posjedovati privatni električni helikopter. Letjelica koju razvija Joby Aviation jedan je od prvih koraka u tom smjeru.