gigant

YouTube vrijedi 400 milijardi dolara? To je gotovo kao Disney i McDonald's zajedno

YouTube je najveća videoplatforma na svijetu

Google je kupio YouTube 2006. za 1,65 milijardi američkih dolara (ekvivalent oko 1,53 milijarde eura).

Sada bi, prema analitičaru Michaelu Nathansonu, YouTube mogao vrijediti do 400 milijardi američkih dolara (371,2 milijarde eura).

YouTube je stvarno velik! Pa ipak, iz ekonomske perspektive, mnogima to prolazi ispod radara. To je čudno.

YouTube je najveća videoplatforma na svijetu. To je druga najveća tražilica na svijetu i igra veliku ulogu u kulturi. Ali većina nas ne obraća dovoljno pažnje na YouTube iz poslovne perspektive.

Ali Wall Street obraća: analitičar Michael Nathanson objavio je novu bilješku u kojoj procjenjuje da bi YouTube kao samostalna tvrtka mogao vrijediti do 400 milijardi dolara (ili 371,2 milijarde eura).

Google je YouTube kupio prije gotovo 20 godina za 1,65 milijardi dolara (1,53 milijarde eura).

Kako prenosi businessinsider, mogli bismo provesti dosta vremena ovdje objašnjavajući Nathansonove proračune i pretpostavke. Pretpostavlja da će YouTube ostvariti operativnu dobit od 5,5 milijardi dolara (5,1 milijardu eura) u 2023. uz prodaju od 45 milijardi dolara (oko 41,7 milijardi eura). Također, vjeruje da će budući rast tvrtke potaknuti usluge pretplate poput YouTube TV-a jer se rast oglašavanja usporava.

Ali budimo iskreni. Malo je vjerojatno da će ove brojke ostati kod mnogih od nas. Baš kao što se čini da ogromna veličina YouTubea prolazi nezapaženo od strane političara poput Odbora za pravosuđe američkog Senata. U januaru je bio domaćin velikog saslušanja na temu “Velika tehnologija i kriza seksualnog iskorištavanja djece na internetu”.

Pa pokušajmo s ovim argumentom: znate kako ljudi provodi vremena prateći ko "pobjeđuje" u streaming ratovima? Stavite YouTube pored svih velikih igrača i shvatit ćete da je smiješno voditi raspravu o streaming ratovima bez govora o YouTubeu.

Primjer: ako uzmete Netflix (261 milijardu američkih dolara, ili oko 242 milijarde eura, tržišna kapitalizacija) i Paramount (8 milijardi američkih dolara), Warner Bros Discovery (21 milijardu američkih dolara, ili 19,4 milijarde eura) i Fox (14 milijardi dolara (12,9 milijardi eura), dobijate tvrtku ukupne vrijednosti oko 300 milijardi dolara (278,4 milijarde eura). Ako želite, možete dodati Roku (deset milijardi američkih dolara ili 9,2 milijarde eura). To još uvijek nije ni blizu vrijednosti od 375 do 400 milijardi američkih dolara (ili 348 do 371,2 milijarde eura) o kojoj Nathanson govori na YouTubeu.

Ili, alternativno: možete kombinirati Comcast (172 milijarde američkih dolara ili 159,6 milijardi eura) i Disney (224 milijarde američkih dolara - gotovo 208 milijardi eura). Tada biste imali kompaniju od 396 milijardi američkih dolara ili 367,5 milijardi eura.

Ili pogledate drugu tvrtku: McDonald's. Tržišna kapitalizacija: oko 203 milijarde američkih dolara (188 milijardi eura). Ako uzmete Disney i McDonald's zajedno, na kraju ćete dobiti 427 milijardi. Prema Nathansonu, YouTube zaostaje "samo" 27 milijardi.