Epidemija koronavirusa nije se pretjerano odrazila na uvoz određenih luksuznih roba, što potvrđuje da potrošačke navike određenog sloja ljudi u BiH nikakva kriza ne može da poremeti.
Podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH pokazuje da smo lani uvezli nakita i plemenitih metala u vrijednosti 33,49 miliona KM, što je za 6,75 miliona KM više nego godinu ranije.
Kad je riječ o parfemima, bili smo nešto suzdržaniji nego ranijih godina, ali smo i na njih potrošili pozamašnu svotu – 23,98 miliona, što je, ipak, manje u odnosu na 2019, kada je uvezeno 31,68 miliona KM ovih proizvoda.
U ovom periodu, uvoz alkohola je smanjen za tek 6,2 odsto, s obzirom na to da smo lani uvezli 162,8 miliona, a godinu prije 173,7 miliona kilograma. U prošloj godini smo na dobru kapljicu potrošili 159,7 miliona, a u pretprošloj 200,6 miliona KM.
Samo za četiri mjeseca ove godine uvezli smo parfeme za više od osam miliona KM, nakita za više od 18,8 miliona KM, 46,5 miliona KM smo dali za alkohol…
U udruženjima potrošača kažu da ovi podaci potvrđuju da i BiH ima svoje bogataše.
– Imamo sloj društva koje nikakva kriza ne može da natjera na uštede, kao što je to slučaj s običnim građanima. Mnoge porodice moraju dva puta da mjere, a jednom da sijeku, kada treba da se odluče za bilo kakvu kupovinu. Ovi drugi, a da ne trepnu, troše stotine miliona KM na luksuz – kaže za Srpskainfo izvršna direktorka Udruženja građana „Don“ iz Prijedora, Murisa Marić.
Dodaje da taj sloj ljudi traži isključivo luksuznu robu, da li zlato, markiranu garderobu, obuću, torbe, nakit, parfeme…
– Njima ne znači ništa što, na primjer, par cipela koje pazare zna da košta i minimalnu platu – ističe Marićeva.
Za četiri mjeseca ove godine u BiH je uvezeno 16.019 automobila, koji su koštali 282,22 miliona KM. U odnosu na lane uvezeno je 4.210 auta više, a uvozna vrijednost bila je veća za skoro 44 miliona KM.
U ovom periodu uvezli smo 3.982 polovnjaka više, dok smo za četiri mjeseca ove godine, u poređenju sa istim periodom lani, pazarili 228 novih limuzina više.