Njemački autoklub ADAC provjerio je trebaju li se vozači električnih automobila dvostruko preznojavati kad zaglave u koloni na autocesti: zbog vrućine usljed ugašenog klima-uređaja i zbog neizvjesnosti hoće li im to stajanje ‘pojesti’ konkretniju količinu energije iz baterije
Zaglaviti u nepreglednoj koloni automobila na autocesti, dok sunce prži odozgo, a užareni asfalt grije odozdo – jedna je od noćnih mora svakog vozača. No, čini se da su nekim vozačima noćne more koje uključuju intenzivno korištenje klimatizacijskog uređaja automobila strašnije nego drugima. Da, mislimo na vozače električnih automobila i onu uobičajenu mantru da u autu na struju valja oprezno s klimatizacijom, jer i ona vuče struju iz baterije.
Njemački autoklub ADAC testirao je opisanu situaciju kako bi utvrdio trebaju li se vozači električnih automobila zaista dvostruko preznojavati kad zaglave u koloni na autocesti: zbog vrućine usljed ugašenog klima-uređaja i zbog neizvjesnosti hoće li im to stajanje u koloni ‘pojesti’ konkretniju količinu energije iz baterije. Zaista, šta se događa s dometom električnog auta ako satima zaglavi u prometnim gužvama, a klima-uređaj radi? Koliko energije to potroši?
Za razliku od motora s unutarnjim izgaranjem, gdje lako možete procijeniti dodatnu potrošnju, za električne automobile još uvijek ima neizvjesnosti. Poznato je da električna vozila zimi troše znatno više nego na visokim vanjskim temperaturama, jer osim energije za zagrijavanje baterije električnu energiju trebaju i za grijanje interijera.
Kako bi utvrdio koliko je energije ljeti potrebno za rad klima-uređaja, ADAC je u svom testnom laboratoriju ‘oznojio’ Teslu Model Y. Simulirali su dugotrajnu prometnu gužvu na autocesti. Osam je sati Tesla morao izdržavati rastuće temperature. U vozilu je klimatizacijski uređaj bio postavljen na 20 stepeni. Senzori su stalno provjeravali hladi li se auto doista po želji. Osnovna temperatura u ispitnom laboratoriju bila je 35 stepeni. Za simulaciju sunčevog zračenja na vozilu korištene su posebne svjetiljke.