ANALIZA

Zašto je Wizz Air otišao iz Tuzle?

Wizz Air je prvo otišao iz Sarajeva, a onda je deset mjeseci kasnije otišao i iz Tuzle

Wizz Air je prvo otišao iz Sarajeva, a onda je deset mjeseci kasnije otišao i iz Tuzle. Zašto? Neki kažu zato što je Wizz Air nezadovoljan inercijom Tuzle i time da se godinama prolongira izgradnja trećeg gatea (obećan još 2020), pa čak i parkirališta i Atrija, a ponajviše što se i dalje prolongira osvjetljenje centralne linije, koje rješenje se još ni ne nazire. Zbog toga je Wizz Air tokom zime (magla i snijeg) imao problema, a prošle dvije zime je čak imao i treći avion u Tuzli kao backup radi poremećaja. To si ove godine dozvoliti nije mogao radi prizemljenja flote zbog kontrole Pratt & Whitney motora (prizemljeno 10% flote).

Motivirajuća nije bila ni taksa BHDCA od 1,50 EUR na koju prijevoznici nisu računali. Ryanair je jasno rekao da je otišao iz Tuzle radi te takse. BHDCA je naknadno taksu ukinula, no prošla baba s kolačima. Konačno taksa je ukinuta na samo godinu dana, što nikako nije motivirajuće za LCC jer ne mogu dugoročno planirati operacije. Glupo, taksa se morala ukinuti na bitno duže vrijeme od bar tri, zapravo još bolje pet godina. To bi motiviralo LCC, ovako…

No, to nisu svi razlozi. Budimo realni. Beograd je povećao broj baziranih Wizz Airovih aviona sa 2 na 4. Tuzla i Beograd su jako blizu, na samo 183 km. I ne samo da se niz putnika između Tuzle i Beograda bira jedan od ta dva aerodroma, a sada Beograd nudi daleko više opcija, linija i frekvencija, nego i niz putnika iz Tuzle putuje preko Beograda.

Jednako tako broj linija Ryanaira i Wizz Aira je povećala i Banja Luka. I dok je 2019. Banja Luka imala samo 149.693 putnika, ove godine će ih imati oko 460.000, čak tri puta više. Banja Luka i Tuzla su udaljeni samo 164 km, i jasno da ako se povećava broj linija, frekvencija i putnika u Banja Luci, to je manje putnika u Tuzli.

I Zagreb ima bazirana tri aviona Ryanaira, te je značajno povećao broj linija i frekvencija ostalih prijevoznika. Aerodrom je 2019. imao 3,4, a ove godine će imati 3,7 miliona putnika. Jasno da i Zagreb otima putnike Tuzli. Jednako tako letove je dobio i Osijek i to za London Ryanaira i za Minhen Croatie Airlines.

Konačno i Sarajevo povećava broj letova i frekvencija niza prijevoznika. Sarajevo je 2019. imao 1,1 milion putnika, a ove godine ima 1,4 miliona. Eto u Sarajevo dolazi i Ryanair sa prvih šest linija, a od III. mjeseca i Sarajevo će imati više letova Wizz Aira nego Tuzla.

Sve to zajedno i te kako znači sve manje putnika u Tuzli. Situacija u Tuzli nikako nije ista kao 2019. kada je Beograd imao samo 2 bazirana aviona Wizz Aira, kada Zagreb nije imao Ryanair, kada su Sarajevo, Banja Luka i Osijek imali daleko manje linija, frekvencija i putnika. Stoga ne treba čuditi da je Wizz Air zbrojio 2+2 i otišao, te u Tuzli ostavio samo tri linije sa 9 sedmičnih letova.

Situacija nije dobra za Tuzlu. Svaka čast na Lumiwingsu, ali on nije alternativa Wizz Airu. Ta kompanija je noname, ona neće imati ni load faktor, ni broj putnika, ni broj linija i frekvencija kao Wizz Air. Zapravo je jedino rješenje za Tuzlu, da uz Lumiwings pokuša vratiti nešto linija Wizz Aira, ponovo dovuče Ryanair sa par letova, privuče Eurowings, Pegasus i Norwegian, te eventualno Transaviu, piše Alen Šćurič u kolumni na portalu Zamaaero