STANDARD U SIGURNOSTI

Zašto su Volvo automobili sigurni za svako tijelo, muško i žensko?

U kompaniji Volvo Cars, različitost i uključenost ključan su dio kulture firme. Ove vrijednosti dijele se diljem kompanije i prožimaju sve što ona radi. Uspjeh Volvo Carsa izgrađen je na snazi i otkrićima stečenim iz različitih pozadina, perspektiva i iskustava. Takav način razmišljanja također prožima i pristup firme prema sigurnosti te je bitan razlog vodstva kompanije Volvo Cars u sigurnosti. Kada inženjeri za sigurnost rade na razvoju najsigurnijih mogućih automobila, uvijek nastoje učiniti naše automobile jednako sigurnim za sve, muškarce i žene, te su usredotočeni na najugroženije grupe. No, to nije toliko očito koliko izgleda. Kod žena postoji veći rizik od ozljede u automobilskim sudarima. Do toga dolazi zbog prirođenih razlika u anatomiji i snazi, ali također zbog toga što su muškarci historijski – kao i u mnogim drugim područjima – predstavljali standard u sigurnosti pri sudaru, što je potkrijepljeno primjerom većine lutki za ispitivanje sigurnosti automobila. No ne i u Volvo Carsu. Zahvaljujući svojem istraživanju sigurnosti tokom pola stoljeća, temeljenom na sudarima iz stvarnog života, firma Volvo Cars uspjela je utvrditi kakve ozljede nastaju u različitim sudarima kod muškaraca, žena i djece te je prenijela to znanje na svoje inžinjere za sigurnost. Kompanija također dijeli svoje znanje i spoznaje s drugima te ima dugu historiju bliske saradnje s vladama, regulatornim tijelima i drugim istraživačima, sve u interesu stvaranja sigurnijeg saobraćaja za sve.

Godine 1970. ustanovljen je Tim za istraživanje saobraćajnih nesreća firme Volvo. Od tada je tim prikupio i analizirao podatke iz više od 40.000 automobila i 70.000 putnika. To je dovelo do razvoja mnogih inovativnih sistema koji se danas nalaze u Volvo automobilima. Inovacije poput sistema za zaštitu od trzajnih ozljeda WHIPS, sistema za zaštitu od bočnih udara SIPS te zračnih zavjese, opisanim u nastavku:

  • Kod žena općenito postoji veći rizik od trzajnih ozljeda nego kod muškaraca, ponajviše zbog razlika u anatomiji. No ne i u sjedalu Volvo automobila, zahvaljujući sistemu zaštite od trzajnih ozljeda (WHIPS) koji spaja čvrst naslon za glavu s pametnim dizajnom sjedala za potporu glave i leđa, čime se štiti vrat. Nakon početno opaženog velikog pada ozljeda među ženama u Volvo automobilu s WHIPS-om, tehnologija sada pruža usporedive rizike od trzajne ozljede za muškarce i žene te je prepolovila rizike od dugotrajnih ozljeda u usporedbi s prethodnim Volvo automobilima.
  • Veća je vjerojatnost da će žene pretrpjeti ozljedu prsnog koša u sudaru automobila zbog razlika u jačini kostura. Za optimalnu zaštitu, Volvo Cars neprekidno je razvijala strukturu svojeg automobila te uvela bočne zračne jastuke radi svođenja udarca za putnike na minimum. Njen sistem za zaštitu od bočnih udara (SIPS) oslanja se na inteligentnu strukturu radi poboljšanja cjelokupne sigurnosti. Zapravo, zajedno sa zračnim jastukom za zaštitu od bočnog udara i prsnog koša, SIPS smanjuje teške ozljede prsnog koša za više od 50 % kod žena i muškaraca, u usporedbi s Volvo automobilima prije uvođenja SIPS-a.
  • Žene su također bile u centru pri razvoju zračne zavjese (IC). Razlike u visini između ljudi, čine IC koji pokriva cijeli prozor, ključnom sigurnosnom funkcijom, pružajući neophodnu zaštitu za glavu pri bočnom udaru. Zajedno sa SIPS-om i zračnim jastukom za zaštitu od bočnih udara i prsnog koša, IC smanjuje rizik od teških ozljeda glave za približno 75 % u usporedbi s Volvo automobilima prije SIPS-a. IC je bio prvi zračni jastuk koji je pružio poboljšanu zaštitu za putnike na prednjim i stražnjim sjedalima.
  • Kako bi naučila više o trudnim ženama u sudarima, firma Volvo Cars razvila je prvu svjetsku virtualnu trudnu lutku prosječne veličine za ispitivanje sigurnosti automobila. Računarski model omogućuje istraživanje područja kao što su kretanja putnika te kako sigurnosni pojas i zračni jastuk pomažu u zaštiti žene i fetusa.