Vlast se čuva na UKC-u

Zdravstveni separatizam u Tuzlanskom kantonu: Kakav zakon pripremaju SDA i DF i šta je njegov cilj

Vlada Tuzlanskog kantona u skupštinsku proceduru uputila je Nacrt zakona o zdravstvenoj zaštiti TK, kako su naveli radi popunjavanja i otklanjanja određenih pravnih praznina koje nisu jasno definisane Zakonom o zdravstvenoj zaštiti Federacije Bosne i Hercegovine.

Ovaj zakon bi prema obrazloženju Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona prvenstveno trebao regulisati sporna pitanja na nivou primarne zdravstvene zaštite, poput uslovi za imenovanja vršioca dužnosti direktora javnih zdravstvenih ustanova, uspostavljanje vojnih ambulanti, mreže zdravstvene primarnog nivoa zdravstvene zaštite, postupak otvaranja područnih ambulanti, način imenovanja članova UO predstavnika Tuzlanskog kantona, stručnih radnika i Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona kao kantonalnog ministarstva.

Šta kažu ministri

Tokom obrazloženja Nacrta zakona Zakona o zdravstvenoj zaštiti TK, rečeno je da se ovdje dopuna federalnih propisa radi u dijelu organizacijskih oblici zdravstvenih djelatnosti, odnosno na upravni odbor, način i imenovanja članova UO koji su predstavnici kantona ili zdravstvene ustanove.

Kao primjer sekretarka Ministarstva zdravstva TK Melika Saračević je navela 'nezakonito razrješenje članova UO koji su bili predstavnici Tuzlanskog kantona na UKC Tuzla od strane Vlade FBiH i imenovanja privremenog članova UO koji nisu predloženi od strane našeg kantona'.

"Zatim imenovanje i razrješenje predstavnika ministarstva se vršilo bez konsultacija sa kantonalnim ministrom zdravstva u domovima zdravlja.“

Ministrica zdravstva TK Dušanka Bećirović Nacrt zakona ne vidi kao potencijalni alat za rješenje kadrovskih pitanja u Tuzlanskom kantonu kada je riječ o zdravstvenim ustanovama.

„Nacrt Zakona o zdravstvenoj zaštiti TK je u potpunosti usklađen sa federalnim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti. Presuda Ustavnog suda, federalni propisi će u potpunosti biti poštovani. Ovdje je cilj osnivanje dodatnim porodičnih timova u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, ali i izdavanja upotrebne dozvole vojnoj ambulanti.“ Negira bilo kakvu mogućnost isključivanja Vlade FBiH iz upravljačkih struktura UKC-a Tuzla, argumentujući to da je i kantonalni Nacrt Zakona predvidio dva člana UO koji će predstavljati FBiH.

Zastupnici Skupštine Tuzlanskog kantona iz opozicije se ne bi složili sa ministricinim pojašnjenjem donošenja ovakvog zakona. Vahidin Smajlović spornim vidi činjenicu da u Članu 62. Nacrta Zakona o zdravstvenoj zaštiti nije navedeno ko imenuje direktora zdravstvene ustanove čiji je osnivač kanton i FBiH, iako je to precizirano federalnim propisima. Ukoliko to ne bi bilo precizirano, problem bi upravo nastao kod imenovanja direktora UKC-a Tuzla čiji je osnivač kanton i FBiH.

Za Smajlovića je sporna i činjenica da se novim Nacrtom Zakona o zdravstvenoj zaštiti traži i saglasnost Ministarstva zdravstva, te načelnika/gradonačelnika kod imenovanja direktora primarnih zdravstvenih ustanova, što prema njegovim riječima derogira stručnost i kompetencije, a u prvi plan stavlja političku pripadnost.

Radi kao i ovi u RS

Prema riječima zastupnika Dževada Hadžića, 99 posto Nacrta Zakona o zdravstvenoj zaštiti TK je identičan Federalnom zakonu o zdravstvenoj zaštiti. Za njega obrazloženje za donošenje ovog zakona je Upravni odbor.

"Ovdje je suština UKC Tuzla i nastavljamo borbu. Jest malo da liči na ono što sad imamo u parlamentu RS jer i oni negiraju zakone na državnom nivou tako što misle da mogu u NSRS poništiti te zakone. I mi ovdje isto, a mi ćemo sad donijeti kantonalni zakon i onda nam ne važi federalni. Ovdje je samo tretiran UO. Vjerovatno ćemo poučeni ranijim iskustvom imati u Prijedlogu imati amandman koji kaže da saglasnost na imenovanje direktora daje Federalna Vlada i plus kantonalna.“

Za Hadžića ovakav zakon neće biti provodiv zbog sukoba zakona na nivou kantona i Federacije BiH.

Podsjećamo da UKC Tuzla je u procesu pregovora sa Vladom Federacije BiH o rješavanju statusa Univerzitetsko-kliničkog centra Tuzla, gdje je povlačenjem saglasnosti na Statut ove ustanove Vlada FBiH isključena iz upravljačkih struktura. Ustavni sud FBiH je donio presudu kojom se nadležnosti vraćaju na nivo FBiH, ali ta presuda do danas nije provedena.