STATISTIČKI VJEROVATNO

Žene imaju veće šanse za ozbiljne ili smrtonosne povrede u saobraćajnim nesrećama

Većina trenutnih sigurnosnih protokola automobila i istraživanja usredotočena je na standardiziranu lutku za testiranje sudara poznatu kao “50th percentile male“, uvedenu 1970-ih, tešku 77 kg i visoku 170 cm.

Uprkos tome što godišnje u saobraćajnim nesrećama pogine više muškaraca nego žena, statistički je vjerojatnije da će žene zadobiti teške povrede ili smrtno stradati u sličnim scenarijima sudara, osobito u frontalnim sudarima.

Obrasci i ozbiljnost povreda variraju među spolovima

Nedavna studija objavljena u časopisu Frontiers in Public Health istražila je rodnu pristranost prisutnu u sigurnosnom dizajnu automobila, ukazujući na moguće razlike u vrstama i težini ozljeda između muškaraca i žena koji su sudjelovali u prometnim nesrećama.

Susan Cronn, voditeljica istraživanja s Medicinskog fakulteta u Wisconsinu, primijetila je da obrasci i ozbiljnost ozljeda variraju među spolovima, pri čemu žene češće pokazuju znakove šoka nakon dolaska u traumatološke centre, bez obzira na težinu ozljede.

Christopher J. Wolff, specijalist za traumu na Cleveland Clinic Akron General, naglasio je potrebu propitivanja štite li sadašnje sigurnosne mjere primjereno sve pojedince bez obzira na spol, ističući razlike u ishodima prometnih nesreća.

Žene su imale više ozljeda zdjelice i jetre

Studija, koja je analizirala kliničke podatke o ozljedama više od 56.000 žrtava prometnih nesreća, otkrila je da, iako su muškarci ukupno pretrpjeli više ozljeda, žene su imale više ozljeda zdjelice i jetre. Nadalje, žene su pokazale veću učestalost povišenog indeksa šoka, što ukazuje na potencijalni nesrazmjer u fiziološkim odgovorima na traumu u usporedbi s muškarcima.

Implikacije ovih nalaza upućuju na potrebu da se ponovno procijeni definicija normalnih vitalnih znakova i potencijalno razvije indeks šoka specifičan za spol radi bolje skrbi za pacijente.

Wolff je naglasio potrebu za daljnjim istraživanjem kako bi se razumjelo jesu li ove razlike u odgovoru na ozljedu posljedica bioloških razlika ili netočnosti u definiranju normalnih fizioloških parametara za žene.

Studija naglašava potrebu za ažuriranim modelima lutki za testiranje sudara koji tačno predstavljaju različite demografske podatke, uključujući žene različitih veličina i dobi.

Trenutačne lutke za testiranje sudara, temeljene na zastarjelim podacima, ne uzimaju u obzir sve veći broj vozačica i zanemaruju starije osobe ili osobe drugačije građe tijela.

U konačnici, istraživači se nadaju da će njihova otkrića potaknuti promjene politika u inženjerstvu sigurnosti vozila i zakonodavnih propisa, kako bi se riješile razlike među spolovima i osigurali pravedni sigurnosni standardi za sve pojedince.