Region

Znanje ispod evropskog prosjeka. Hrvatska kreće u program cjelodnevne osnovne škole

Hrvatska kreće u eksperimentalni četverogodišnji program cjelodnevne osnovne škole. Tako bi izjednačila mogućnosti obrazovanja za sve učenike i podigla znanje učenika koje je ispod evropskog prosjeka.

Kazao je to hrvatski ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs. On je predstavio u utorak taj projekt na sjednici saborskog Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu.

Projekt je tokom javne rasprave dobio veliki broj komentara. Predstavljen je pred više od 600 direktora škola kao i brojnim županima i gradonačelnicima, dodao je ministar.

Prema prijedlogu, sve osnovne škole u Hrvatskoj trebaju preći na rad u jednoj smjeni. Ona bi trajala od osam do 15 ili 15.30 sati.

Obavezni dio trajao bi do 14 sati. U okviru njega bi se održavala redovna nastava te dio programa u kojem bi učenici imali podršku za učenje i pisanje zadaća. Bile bi i tri pauze: dvije za jelo i jedna za rekreacijski odmor.

Vrijeme nakon toga bilo bi posvećeno izvannastavnim aktivnostima i ne bi bilo obavezno. Škole su dužne predložiti programe koje bi roditelji i učenici mogli odabrati. Fuchs je dodao da to mogu biti razne sportske aktivnosti i učenje vještina.

U obaveznom dijelu nastave bio bi povećan opseg programa iz hrvatskog jezika i matematike, likovne i glazbene kulture, tehničke i tjelesne kulture i geografije. Bili bi dodani novi predmeti kao prirodoslovlje, društvo i zajednica, praktične vještine, informatička tehnologija, svijet i ja, te drugi strani jezik.    

U reformu će se uložiti oko 1,5 milijardi eura. Time bi sve škole dosegle propisane prostorne standarde i sportske dvorane. Dodano je da je program reforme dobio visoke ocjene Evropske komisije koja je odobrila sredstva.

Trenutno u Hrvatskoj više od 600 osnovnih škola radi u dvije smjene. Od njih je oko 400 matičnih osnovnih škola, prenosi FENA.