Mnogi negoduju

Znate li na kojim podacima Zuckerberg trenira AI? Ovo se neće svidjeti korisnicima Facebooka i Instagrama

Umjetna inteligencija mora se trenirati na velikoj količini podataka, a iz Mete su otkrili na kojim podacima oni treniraju svoju AI. I mnogima se neće svidjeti.

Mark Zuckerberg ove je sedmice predstavio nove Metine alate bazirane na umjetnoj inteligenciji, a neki od njih uskoro će biti dostupni i korisnicima njihovih popularnih društvenih mreža i komunikacijskih platformi. Korisnici Instagrama tako će uskoro moći koristiti AI alate za uređivanje fotografija, a na Instagramu, kao i na Facebooku, Messengeru i WhatsAppu korisnici će moći stvarati vlastiti AI naljepnice upisivanjem tekstualnih opisa.

Noviteti koje je Zuckerberg predstavio nisu nikakvo iznenađenje jer, usprkos tome što je fokus posljednjih godina prebacio na metaverse, bilo je jasno kako i Meta mora značajne resurse usmjeriti prema najvećem trendu na tehnološkom tržištu – umjetnoj inteligenciji. Kako bi alati za AI bili što bolji i učinkovitiji, potrebno je mnogo treniranja umjetne inteligencije, a ona se trenira na – podacima.

Kako prenosi ZIMO, upravo su ti podaci jedan od velikih izazova i potencijalnih problema koje će velike AI kompanije trebati što prije riješiti, a s treniranjem podataka pozabavit će se i regulatori u brojnim zemljama. Naime, postavlja se pitanja zakonitosti treniranja AI-a na sadržaju koji je objavljen na internetu, a koji je zaštićen autorskim pravima.

Korištene javne objave

Oko testiranja AI-a s Metinim predsjednikom za globalne odnose Nickom Cleggom razgovarali su novinari Reutersa, a njegovo objašnjenje vjerovatno se neće svidjeti nekim korisnicima Facebooka i Instagrama. Naime, Meta je objave korisnika, kako tekstualne, tako i fotografije, koristila za treniranje svoje umjetne inteligencije, odnosno svojih AI asistenta. Pri tome treba naglasiti kako je Clegg rekao da su koristili samo javne objave na tim mrežama, a ne privatne objave koje se dijele samo između prijatelja i porodice, kako bi poštovali privatnost korisnika.

Iako je riječ o javnim objavama koje su dostupne svima, odnosno svi ih mogu pročitati i pogledati takve fotografije, dio korisnika Facebooka i Instagrama na društvenim je mrežama izrazio nezadovoljstvo činjenicom što je Meta njihov sadržaj iskoristila za treniranje svoje umjetne inteligencije. Pokušali smo isključiti baze podataka koje sadrže osobne podatke, komentirao je Clegg i dodao kako je “velika većina” podataka koju su iskoristili za treniranje bila javno dostupna.

Što se tiče sadržaja koji će se moći stvarati s njihovim AI alatima, Meta je uvela određena sigurnosna ograničenja pa tako neće biti moguće stvarati realistične fotografije javnih osoba. Također, kako bi se zaštitili od eventualnih tužbi i problema, Meta ima nove uslove korištenja u kojima se korisnicima zabranjuje reprodukcije sadržaja koji je zaštićen autorskim pravima, kao i generiranje takvog sadržaja kojim se krši privatnosti i intelektualna prava.