Tehnologija

Hipersonični putnički avion skratit će letove od Evrope do Australije na samo 4 sata

Let od Evrope do odredišta kao što je Australija trenutno traje oko 20 sati, kad je u pitanju obični putnički avion.

No švicarska start-up kompanija nastoji skratiti to vrijeme putovanja na nešto više od četiri sata - s hipersoničnim putničkim avionom na vodikov pogon.

Avion na vodikov pogon

Destinus je testirao svoj prototip aviona posljednjih nekoliko godina. Najavio je uspješne testne letove svog drugog prototipa - Eigera - krajem 2022. godine, prenosi Euronews.

Sada je kompanija najavila učešće u programu koji vodi špansko ministarstvo nauke. To je dio planova španske vlade za razvoj nadzvučnih letova na vodikov pogon.

Agencija koja nadzire program ministarstva, "Centro para el Desarrollo Tecnologico e Industrial", odabrala je projekt kao stratešku inicijativu u okviru svog plana "Tecnologias Aeronauticas" (PTA).

Ukupna trenutna ulaganja iznose 12 miliona eura. Projekt uključuje firme, tehnološke centre kao i španskev fakultete.

"Oduševljeni smo što smo dobili ovu podršku. Posebno zato što je to jasan znak da je Destinus usklađen sa strateškim linijama Španije i Evrope za unapređenje letova s vodikom", rekao je Davide Bonetti, potpredsjednik poslovnog razvoja i proizvoda za Destinus.

„Za firme koje se bave tehnologijom poput nas, pristup ovim fondovima Evropske unije ključan je za provođenje naprednog istraživanja i ubrzavanje inovacija potrebnih za konkurentnost na globalnom nivou.

S ovim bespovratnim sredstvima za aeronautičku mobilnost temeljena na vodiku bit će korak bliže tome da postanu stvarnost”.

Energija vodika predmet je brojnih istraživanja i razvoja. Zagovornici ističu njezinu zelenu vrijednost, budući da su glavni nusprodukti izgaranja vodika toplina i voda.

Količina proizvedene topline predstavlja izazov za dizajn.

Borba protiv ekstremne topline

Naučnici sa Sveučilišta RMIT u australskom Melbourneu nedavno su razvili 3D printane katalizatore. Za njih kažu da mogu pokretati hipersonični let i djelovati kao sredstvo za hlađenje u borbi protiv ekstremne topline.

Takva toplina se stvara kada avion leti brzinom pet puta većom od brzine zvuka. To iznosi oko 6.100 kilometara na sat.

Pri tim brzinama budući komercijalni zračni prijevoznici mogli bi letjeti između Londona i New Yorka za oko 90 minuta.

Švicarski start-up Destinus tvrdi da će njegova tehnologija omogućiti da let od Frankfurta do Sydneya traje samo 4 sata i 15 minuta za razliku od sadašnja 20 sati.

Let od Frankfurta do Šangaja trajao bi 2 sata i 45 minuta. To je osam sati kraće nego što to putovanje trenutno traje.

Destinus se udružio sa španskim proizvođačem motora ITP Aero u junu 2022. kako bi razvio postrojenje za testiranje motora na vodik.

Podrška španske vlade finansirat će izgradnju testnog postrojenja u blizini Madrida. Tamo će se testirati se motori na vodik.

Drugim projektom dodjele bespovratnih sredstava od 15 miliona eura finansirat će se istraživanje aspekata pogona na tekući vodik.

Projekt je dio nastojanja Španije da bude na čelu razvoja i proizvodnje mobilnosti temeljene na vodiku u brojnim sektorima.