Zdravlje

5 moćnih namirnica za zdravo srce i krvne sudove: Pravilnom ishranom protiv kardiovaskularnih bolesti

Za zdravo srce i krvne sudove potrebna je prije svega želja i disciplina. Želja da se promjeni životni stil, a disciplina da se ta želja zaista i ostvari. Srce i krvni sudovi predstavljaju cirkulatorni sistem našeg tijela, sačinjen od ogromne mreže krvnih sudova koja prožima čitav organizam i od koje zavisi cjelokupno čovjekovo zdravlje.

Krv, koja prolazi kroz ovaj tanani sistem zadužena je da organizmu dopremi hranljive materije, hormone, kiseonik, druge gasove do svih ćelija u tijelu.

Svakodnevno konzumiranje namirnica bogatih antioksidansima može osigurati održanje normalne cirkulacije krvi i nivoa krvnog pritiska. Ovo je izuzetno dobra hrana za zdravo srce, koja sprječava oksidaciju masnih materija u krvotoku, a time i formiranje tromba.

1. Paradajz

Paradajz u svom sastavu broji dosta likopena, koji inače spada u jedan od najjačih i najefikasnijih antioksidanta. Posebna pažnja kada je čovjekovo zdravlje u pitanju, posvećuje se kuhanom paradajzu i soku napravljenom od njega.

PROČITAJTE  Američki stručnjaci: Osobe starije od 60 godina ne bi trebale uzimati aspirin

Ovo povrće je bogato vitaminima B, C i E, a takođe se može pohvaliti sa velikom količinom željeza, bakra, mangana i mnogo kalijuma.

2. Brokoli

Nutritivne vrijednosti brokolija, čine ovu namirnicu “superhranom”, koja je jedna od najbitnijih za očuvanje zdravlja srca i krvnih sudova, kao i cjelokupnog zdravlja. Mladice brokolija se često mogu naći u prodavnicma zdrave hrane, pa čak i u nekim drugim prodavnicama, a one su naročito bogate sulfarafanom, mada i cvijetovi brokolija imaju obilje ovog jedinjenja.

Brokoli sadrži i hrom, mineral koji reguliše šećer u krvi i pomaže u sprječavanju nastanka dijabetesa, visokog holesterola i bolesti krvog sistema.

3. Celer kao lijek za liječenje visokog krvnog pritiska

Celer se veoma dugo koristi u tradicionalnoj kineskoj medicini kao lijek za liječenje visokog krvnog pritiska. Ovo povrće poznato je po tome što je bogato kalijumom koji utiče na smanjenje krvnog pritiska. Celer sadrži i butil fatalid koji je fitohemijsko jedinjenje koje ujedno daje upečatljivu aromu ovom povrću.

PROČITAJTE  Zamrznuto voće i povrće može da bude čak i bogatije hranljivim sastojcima od svježeg

4. Crveno grožđe

Ovo sočno voće, bogato je reservatolom, supstancom koja pomaže u tome da ne dođe do slijepljivanja trombocita, koje sem u zgrušavanju imaju ulogu i stvaranju plakova na krvnim sudovima. Crveno grožđe sadrži u sebi vitamine A, C i B6, kalijum, kalicijum, željezo, fosfor, folate, magnezijum i selen.

5. Cvekla

Cvekla je odličan izvor nitrata, jedinjenja koja se u tijelu pretvaraju u azot-oksid, koji pomaže u snižavanju krvnog pritiska i poboljšava rad srca. Osim što je veoma zdrava, ova korijenasta biljka je dostupna svima, prijatnog je ukusa i možete je koristiti na više načina u ishrani.



Povezani postovi: