Ekonomija

Nove nevolje u Tesli: Oko 200 radnika je na Autopilotu otpušteno, šta to znači za tu Teslinu tehnologiju

Tesla je ugasila tim za označavanje podataka koji radi na njihovom Autopilotu, otpustivši gotovo 200 zaposlenih i zatvorivši njihov ured u San Mateu u Kaliforniji, prenose američki mediji.

Navedena otpuštanja dolaze usred šireg smanjenja broja radnih mjesta u Tesli. Međutim, ta su otpuštanja bila usmjerena na uposlenike za koje se nekada smatralo kritičnim za Teslin napredni sistem pomoći vozaču Autopilot, a posebno napore izvršnog direktora Elona Muska da dalje razvije automatizirane funkcije vožnje kroz opcijski FSD sistem vrijedan 12.000 dolara u maloprodaji.

Tesla tako više nema stotine zaposlenih za označavanje podataka koji su radili u timu za autopilot u San Mateu i Buffalu u New Yorku. Ured u San Mateu imao je 276 zaposlenih, a nakon otpuštanja njih 195 zaposlenih, taj je tim je ostao s 81 radnikom, za kojeg izvori kažu da će biti premješten u drugu kancelariju.

Većina radnika u kancelariji u San Mateu radila je na umjereno niskokvalifikovanim poslovima s niskom platom, kao što je označavanje podataka autopilota, što uključuje utvrđivanje je li Teslin algoritam dobro ili loše identificirao objekt, prema jednom izvoru. Isti izvor je napomenuo kako se pričalo da su otpuštanja ovog tima mjesecima na stolu, te da će ukupan posao biti prebačen u Buffalu.

Ako Tesla zaista neće angažirati više uređaja za označavanje podataka i drugih zaposlenih za rad na Autopilotu, za šta su tvrdili da je ključno za obuku dubokih neuronskih mreža koje mogu pomoći u poboljšanju potpunog samovozećeg beta softvera, šta će se onda dogoditi s tom tehnologijom? Možda će Tesla promjeniti kurs prema svom pristupu autonomiji koji se temelji samo na viziji i početi uvoditi lidar i radar u svoja vozila, piše Zimo.

Američki mediji pišu i da je većina "otpuštanja" koja je započela krajem maja u Tesli, u stvarnosti bila otkaz na temelju učinka.

Otpuštanje zaposlenika na temelju uspješnosti omogućuje svakoj kompaniji priliku da izbjegne prolazak kroz određene zakonske zahtjeve kao što je Zakon o prilagodbi i prekvalifikaciji radnika (WARN), koji pomaže osigurati unaprijed objavu u slučajevima kvalifikovanog zatvaranja pogona i masovnih otpuštanja.

Doista, prošle sedmice, dvoje bivših radnika Tesle podnijelo je tužbu protiv proizvođača automobila navodeći da kompanija nije dostavila 60 dana unaprijed predviđenih saveznim zakonom tokom nedavnog kruga otpuštanja.

Protiv Tesle se također vodi grupna tužba za koju izvori kažu da svakodnevno regrutira sve više odbačenih radnika.