Grupa sedam najrazvijenijih industrijskih zemalja, G7, trebala bi danas ili u četvrtak objaviti ograničenje cijena na izvoz ruske nafte. Razina će se vjerovatno, kako je rekao viši dužnosnik američkog ministarstva financija, prilagođavati nekoliko puta godišnje, a ne mjesečno.
Ograničenje na izvoz ruske nafte trebalo bi se primijeniti 5. decembra
Ograničenje cijena na izvoz ruske nafte morskim putem trebalo bi se primijeniti 5. decembra, kao dio sankcija kojima se namjerava kazniti Moskva za invaziju na Ukrajinu, navodi Reuters. Cilj mehanizma ograničenja cijena je smanjiti prihode Rusije od nafte. Kako bi se prekinulo finansiranje njenog ratnog stroja. Dok bi se istovremeno održavao dotok nafte na globalna tržišta kako bi se spriječili skokovi cijena.
Ograničenje izvoza ruskih naftnih proizvoda trebalo bi početi 5. februara. Dužnosnik Ministarstva finansija rekao je da se Evropska unija savjetuje s članicama o gornjoj granici cijena. Odluka o razini ograničenja cijena mogla bi doći već u srijedu ili četvrtak, nakon sastanka ambasadora EU-a, rekao je izvor upoznat s raspravom.
Washington ne očekuje da će Rusija uzvratiti obustavom izvoza nafte. Iako je ruski predsjednik Vladimir Putin upozorio da će se upravo to dogoditi. Takav potez mogao bi povećati globalne cijene nafte, ali riskira oštećenje ruskih naftnih polja.
"Nemamo razloga očekivati da će to učiniti jer, u konačnici, to nije u njihovom interesu", rekao je dužnosnik.
Fantomska flota raste
Kako se približava 5. decembar, javlja grčki Ekathimerini na mrežnim stranicama, sve veći broj tankera koji su plovili pod zastavama Kipra i Malte napušta registre tih država.
Od početka oktobra, piše dnevni list, kiparski je registar izgubio 21 posto upisanih brodova, a malteški 67 plovila.
Može se zaključiti da su ti brodovi sada registrirani u zemljama koje ne provode evropske i američke sankcije.
Ekathimerini navodi da su glavni kupci NR Kina, Turska i Indija. Prva i treća su veliki kupci ruske nafte koja se prodaje po sniženim cijenama. A Turska održava dobre odnose s Rusijom i također koristi trenutak da napuni skladišta jeftinijom naftom.
Gornja granica cijene zamišljena je kao sredstvo koje onemogućava brodarskim kompanijama i osiguravateljima da transportiraju rusku naftu koja bi se prodavala po višoj cijeni.
Glavna je prepreka izbjegavanju sankcija osiguranje tereta i broda koje se u najvećoj mjeri radi u Londonu koji provodi sankcije protiv Rusije.