Film

Raportova recenzija nedjeljom | The Bear: Druga porcija je lakša i slađa, ali ima dosta zalogaja za prožvakati

Dolazak serije The Bear predstavljao je najbolju vrstu televizijskog događaja: seriju koja se činila kao da je došla niotkuda i bila je napumpana iz pravih razloga. Kritičari su je obožavali, a publika je dolazila na zabavu. Njena je pozornost zaslužena (nije naslijeđena, poput Star Wars ili MCU produkcije) dijelom zbog upečatljivog osjećaja mjesta zbivanja. Sam oblik i forma serije reakcija je na užurbana zbivanja na središnjoj lokaciji, u kuhinji u čikaškoj prodavaonici sendviča, gdje osoblje doista mora izbaciti goveđe sange, što nije tako lako kao što zvuči. Zapravo je vrlo stresno - i za njih i za nas. Način na koji se ova emisija kreće i znoji, gubite nekoliko kilograma samo gledajući.

Ostale recenzije:

Barbie

Oppenheimer

Silo

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

Indiana Jones and the Dial of Destiny

Druga sezona, koju ponovno vodi kreator, koscenarist i korežiser Christopher Storer, ne počinje istim užurbanim ritmovima, pa čak ni užurbanim ritmovima uopće. Ovo se čini gotovo kao čin subverzije. Ova sezona zadržava istu lokaciju, geografski govoreći, ali ne i isto okruženje.

Plan koji predvodi kuharski as Carmen Berzatto (Jeremy Allen White) je preuređenje, ponovna izgradnja i ponovno pokretanje, pretvarajući nekadašnji domaći restoran u fini restoran. Negdje njegova pomoćna kuharica i zamjenica Sydney (Ayo Edebiri) kaže da bi mogao dobiti Michelinovu zvjezdicu. U ranoj sceni, Carmen i Sydney plus Carmenina sestra Natalie (Abby Elliott) uvjeravaju Jimmyja (Oliver Platt), njihovog ujaka gangsterskog kova, da finansira njihovu viziju.

Dok je prva sezona imala taj pulsirajući tempo, sa svakom sekundom koja puca u žilama, druga se prekriva širim vremenskim okvirom: tim ima 18 mjeseci da učini novi restoran profitabilnim. Pred kraj prve epizode jedan lik komentira da je "šest mjeseci predugo!" Drugi se slaže: "moramo otvoriti ovo s*anje što prije." Zatim stiže montaža kao u prvoj epizodi uvodne sezone, šibajući atmosferu u uzbuđenje i pucanje u kadrovima, sat na zidu, prenoseći očitu poruku: SAT KUCA!

Bilo bi prikladno da Storer i njegovi koscenaristi (Joanna Calo, Karen Joseph Adcock, Catherine Schetina, Stacy Osei-Kuffour, Sofya Levitsky-Weitz, Alex Russell, Rene Gube i Kelly Galuska) proždiru sezonu vibracijama "kraj jednog doba”. Stara radnja ima sentimentalni značaj i tragičnu pozadinsku priču: kao što će se gledatelji prve sezone prisjetiti, Carmen je preuzeo nakon samoubistva njegova brata. Umjesto toga, preuređenje radnje tretira se kao prilika za ponovno rođenje - čak i ako likovi nikada ne bi upotrijebili riječ koja je tako rapsodična. Ovi ljudi su ugostiteljski radnici... govore otvoreno.

Ova sezona velikodušnije je podijeljena između glumačke postave i u početku bježi od vrućine kuhinje, ali se vatra vremenom ponovno zapali. The Bear zadržava svoju sposobnost neprimjetnog prelaska s drame i oštrine na komediju vođenu likovima. Na primjer, kad majstor Neil (Matty Matheson) otkrije plijesan u zgradi, Carmenov zabavno nestalni rođak Richie (Ebon Moss-Bachrach) preklinje ga da šuti.

"Priznajem vam da je to postalo popularno u nedavnim medijskim ciklusima", kaže on o plijesni, opisujući je kao "pozlatu" koja će, ako se o njoj objavi, pozvati na sebe "čudake, naučnike, ljude za smanjenje troškova". Ovaj tip prihvata logiku anti-vaxxera i poricatelja klime: kada se suočite s moralnim problemom, zanemarite činjenice i okrivite medije.

Sve izvedbe su oštre i svi likovi pažljivo razvijeni. Šou kradu Jeremy Allen White kao Carmy i Ayo Edebiri kao Sydney. Prvi vrlo učinkovito primjenjuje pristup "manje je više", udarajući iste pomalo pospane beatove scenu za scenom. Jako volite gledati Carmyja, ali vjerojatno ne želite provoditi vrijeme s njim. S druge strane, Edebiri pruža ljubazniju prisutnost: tvrdoglav i svojeglav, ali također grije.

Zaplet i vizualnost serije iskorištavaju istu široku privlačnost kao i emisije o renoviranju domova, koje također govore o ponovnom rođenju, a također prikazuju ljude koji nikada ne bi upotrijebili tu riječ. Rakuni, termiti, žohari: svi moraju otići. Stari zidovi se ruše, novi se dižu. Stvari polako dolaze na naplatu. Cijenimo ovu transformaciju na isti način kao što cijenimo zalijevanje biljke i gledanje kako raste. Druga sezona The Bear, čak i više nego prva, govori o mučenju da bi se nešto stvorilo; radi se o timskom radu. Manje je izlizana, svjetlijeg tona i slađeg temperamenta.

Serija je dostupna na platformi Hulu