U Memorijalnom centru Srebrenica, u prisustvu velikog broja majki, predstavnika institucija vlasti naše zemlje, ali i mnogih udruženja i sugrađana obilježen je Dan državnosti Bosne i Hercegovine. Nakon intoniranja himne te obraćanja Predsjedavajućeg UO Memorijalnog centra Srebrenica i polaganja cvijeća na mezarju, program obilježavanja je nastavljen u Kulturnom centru u Srebrenici, gdje je prikazan i dokumentarni film 'Ubijeni svjetovi' te dodijeljeni certifikati volonterima Memorijalnog centra ali i nagrade učesnicima literarnog i likovnog konkursa na temu 'Na bedemu Bosne'. Prisutni su imali priliku uživati i u folklornoj izvedbi najmlađih stanovnika Srebrenice.
Upravo na današnji dan, predstavljen je prijedlog kurikuluma za osnovno i srednje obrazovanje. Nakon više od godinu dana rada Radne grupe Memorijalnog centra Srebrenica-Potočari Spomen obilježje i mezarje za žrtve genocida iz 1995. godine za preporuke pristupu izučavanju bosanskog genocida u obrazovanju djece i mladih u Bosni i Hercegovini danas je predstavljen dokument Prijedlog pristupa izučavanju bosanskog genocida u obrazovanju djece i mladih u Bosni i Hercegovini - "Genocid u Srebrenici: Lekcije za generacije koje dolaze".
"Našu priču su predugo pričali drugi. Premalo lekcija smo naučili iz vlastitog iskustva, a često smo bježali od razgovora važnih za generacije koje dolaze. U vremenu kada razmišljamo o tome kako graditi budućnost za sve građane i građanke Bosne i Hercegovine moramo iskoristiti lekcije naše teške prošlosti kako bismo nove generacije poučili koja je cijena mržnje i zločina. Genocid nad Bošnjacima “Sigurne zone UN-a” Srebrenica u julu 1995. godine nije izdvojen ni izoliran događaj niti fusnota svjetske historije. On ima svoje uzroke, trendove, upozorenja i posljedice. Počinje s mržnjom, nastavlja s postojanjem sistema u službi te mržnje, a završava s masovnim grobnicama te potpunom dehumanizacijom žrtava i slavljenjem zločinaca. Mogli smo izabrati put mržnje. Mogli smo, na osnovu lekcija iz Srebrenice, djecu učiti da su tolerancija i solidarnost vrijednosti naivnih, utkati im da samo osveta donosi smiraj i na taj način ih ograditi od drugog i drugačijeg. Izabrali smo drugi put – put istine i pravde. U Srebrenici smo povukli civilizacijsku crtu", kazao je Emir Suljagić, direktor Memorijalnog centra.
Prijedlog programa će služiti kao smjernica, u prvom redu ministarstvima obrazovanja u BiH, a kasnije i zemljama regiona, o pristupu učenju o genocidu u Srebrenici za mlađe generacije - djecu i mlade ispod 18 godina.
"Vođeni ovom idejom, odlučili smo prenijeti svoju poruku djeci i mladima odnosno đacima osnovnih i srednjih škola u zemlji, ali i dijaspori. Želimo im pokazati da postoji razlika između nas, koji pišemo ove redove, i onih koji danas negiraju genocid i koji iz svojih udžbenika izostavljaju Srebrenicu. Majke Srebrenice su se poklonile žrtvama Jasenovca, obišle su stratišta Jevreja, Roma, Srba i Hrvata u zemlji i svijetu. To njihovo djelo nas je podsjetilo da ne postoje žrtve koje manje vrijede. Isto tako, važno je da naša djecu uče o onome što se tako brzo izrodilo iz društva koje je na površini izgledalo kao „zdravo i normalno“. Na primjeru Srebrenice djeca Bosne i Hercegovine trebaju naučiti da prepoznaju znakove mržnje i netrpeljivosti koje tako lako i brzo mogu dovesti do koncentracionih logora, pokolja i genocida", dodaje Suljagić.
Suljagić poručuje da je program napisan kako bi učenje o Srebrenici bilo uključivo i otvoreno za sve.
"Ovaj dokument je napisan za svu našu djecu, bez obzira kako se zovu. Prožet duhom inkluzivnosti, podsjeća svaku mladu osobu željnu znanja da su vrata Memorijalnog centra uvijek otvorena – da uče, da saznaju i da zajedno sa nama čuvaju istinu. Ovo je naš poklon narednoj generaciji koji im dajemo na Dan državnosti. Srebrenica nije izvor mržnje, to je izvor naučenih lekcija i znanja koja nam trebaju da izgradimo drugačiju budućnost za one koji tek dolaze",zaključio je Suljagić.
Program i rad radne grupe je realizovan u okviru projekta "Istina, dijalog, budućnost" koji je podržala Vlada Ujedinjenog Kraljevstva.