PRESTIGLI VOLKSWAGEN

Toyota već četvrtu godinu prodaje najviše automobila, ali po broju električnih zaostaju

Toyota Motor Corporation je u 2023. bila kompanija s najviše prodanih osobnih automobila, čime je četvrtu godinu za redom prestigla Volkswagen AG

Toyota Motor Corporation je u 2023. bila kompanija s najviše prodanih osobnih automobila, čime je četvrtu godinu za redom prestigla Volkswagen AG. Toyotina prodaja se prošle godine povećala za 7,2 posto na rekordnih 11,2 miliona, dok je u istom periodu proizvedeno 11,5 miliona automobila (8,6 posto više nego godinu ranije). S druge strane, Volkswagen je početkom godine izvijestio da su se njihove isporuke povećale za čak 12 posto, ali je riječ o ukupno 9,24 miliona automobila, piše Bloomberg.

Iako japanski proizvođač automobila zaostaje za konkurentima po pitanju proizvodnje električnih automobila, oporavak opskrbnih lanaca u kombinaciji sa snažnom potražnjom u Sjevernoj Americi i Evropi donijeli su im velike prihode iz inozemstva. Kineski BYD prošle je godine izazvao najviše pažnje kada je nadmašio Teslu Elona Muska i u četvrtom kvartalu postao vodeći svjetski proizvođač električnih vozila. BYD je u 2023. prodao oko 3 miliona električnih automobila, dok je Tesla isporučila 1,81 miliona vozila. Za poređenje, Toyota je u istom periodu prodala samo nešto više od 104 hiljada e-vozila. Japanski proizvođač automobila isprva ih je namjeravao prodati 202.000 tokom fiskalne godine koja završava u martu, ali je u novembru odlučio spustiti taj cilj na 123.000, a odluku su opravdali time što imaju “velike probleme s potražnjom i ponudom”.

Dugoročni planovi vrlo su ambiciozni. Glavni izvršni direktor Toyote Koji Sato rekao je da će do 2026. prodavati 1,5 miliona baterijskih električnih vozila godišnje, a do 2030. planiraju postići godišnji prosjek od čak 3,5 miliona.

Osim po svojim dobrim poslovnim rezultatima, Toyota je ove sedmice došla u fokus javnosti kada je obustavila isporuke deset modela nakon što je interna istraga otkrila da je jedan od njegovih dobavljača manipulirao rezultatima testova kako bi dobio certifikat za svoja vozila. Otkrića su se nagomilala na skandalu koji je izbio u decembru, kada je otkriveno da je Toyotina jedinica Daihatsu, koja prodaje i opskrbljuje popularne lake kamione, manipulirala rezultatima testova sigurnosti sudara koji datiraju iz 1989. godine. Prema pisanju Bloomberga, japansko ministarstvo saobraćaja naredilo je Daihatsu da do sredine februara iznese protumjere kako bi spriječio da se takvo šta ponovi.