Tvrdnja da Instagram kopira TikTok nije ništa novo, budući da svaka svježa opcija liči na neku koja već postoji na mlađoj video platformi. Eksperti tvrde da strategija funkcioniše.
Imitiranje TikTok opcija održava Instagram na površini – iako je još uvijek popularan, Instagram koristi rivalske moći, imitira ih, a kako bi ih okrenuo u svoju korist.
Umjesto da se energija troši na smišljanje onoga što niko još nije smislio, snaga se troši na preuzimanje i prilagođavanje opcija koje već postoje. Instagram i druge aplikacije kompanije Meta "gutaju" neprijatelje, kradu njihove funkcije i koriste ih za privlačenje korisnika.
Ova strategija je na primjer sklonila Snapchat sa liste opasnih konkurenata, a neki kažu da bi TikTok mogao da bude sljedeći. Instagram je po prvi put od 2020. godine prestigao TikTok kada je preuzimanje aplikacija u pitanju - tokom 2023. broj preuzimanja Instagram aplikacije je skočio za 20 odsto, dok je TikTok napredovao za 4 procenta. Razlika nije mala.
Uspjeh je uslijedio nakon što je Instagram lansirao opciju Reels koja liči na TikTok sadržaje. Kopiranje ipak nije jedini problem - američki predsjednik Joe Biden je najavio zakon kojim bi mogle da se zabrane sve aplikacije koje dolaze iz Kine, Sjeverne Koreje, Rusije i Irana, a već se neko vrijeme spekuliše da kineska vlada prikuplja podatke o američkim TikTok korisnicima, prenosi "PCpress".