Nekada dosta davno nije bilo pitanje da li treba, već se obavezno od početka vožnje novog automobila moralo paziti kako se vozi i na pravilan način prvo razraditi motor.
Danas srećom takvo nešto skoro pa ne postoji kod današnjih novih motora, ali ova dilema i dalje postoji kod ljubitelja automobila, dok velik broj novih vozača danas o tome uopće ne razmišlja.
Napredak tehnike i tehnologije, te primjenom novih materijala i načina obrade istog, potreba za razrađivanjem novog motora u potpunosti je nepotrebna, ali da treba malo pripaziti stoji.
Mnogi vlasnici novih automobila koji nešto o tome znaju tvrde da današnje nove motore treba od prvog kilometra maksimalno nagaziti po gasu, te ako ih se od početka normalno optereti, to će oni biti trajniji i efikasniji.
Moglo bi se reći da ima nešto u tome, ali ipak kod današnjih motora novih automobila prvih 1.000 km ipak opreznije postupajte s motorom i ne stišćite dugotrajnije maksimalno papučicu gasa.
Poslije kupovine novog automobila svakako postupajte nježnije te vozite s nižim (ne preniskim) okretajima motora, a same okretaje motora pokušavajte što češće mijenjati, te tako barem prvih 1.000 do 2.000 km.
Ako to isto pitate inžinjere zadužene za današnje motore reći će kao nema potrebe za razradom motora, ali da prve kilometre odvezete ipak nježnije.
Dakle, savjet je ipak se na početku suzdržite od punog gasa. Ako u uputstvu nekog od proizvođača automobila stoji napomena kako treba pripaziti s razradom motora tada trebate pripaziti.
Najčešće se radi o razrađivanju motora s osvrtom na dijelove motora kao što su karike klipova i samih cilindara motora koji se između sebe kreću i trebaju “pripasati” dok ne postignu optimalne performanse.
Srce motora treba pravilan rad.
Ako se pitate zašto su se nekada novi motori morali razraditi objašnjenje je jednostavno.
Sam alat izrade metalnih dijelova motora nije bio dovoljno precizan, a ni sam metal nije bio tako savršen kao danas.
Metalni dijelovi koji se kreću između sebe trebaju “nesavršenosti” metala u doslovnom smislu izgladiti, te se u tom procesu razrade mogu naći veće ili manje metalne čestice koje završe u motornom ulju, pa je nekada trajanje razrade motora završavalo obaveznom izmjenom filtera i motornog ulja koje je pobralo te metalne čestice, kako ne bi naknadno oštetile motor.
To prvo fabričko ulje u motoru bilo je posebne vrste s namjenom samo za razradu.
Kod današnjih motora period prilagođavanja je izuzetno kratak i u pravilu se odnosi na prvih 1.000 km, piše automobili.hr.