Kupci polovnih automobila ne bi trebali biti zaslijepljeni sjajnom bojom karoserije i dobro održavanom unutrašnjosti jer samo pogled ispod automobila daje informaciju o njegovom stvarnom stanju i svemu što je prolazio tokom životnog vijeka. Za to ne trebate ići kod mehaničara i dizati auto na dizalicu već vam je dovoljna mala kamera, čak i ona na pametnom telefonu.
Među svim popularnim polovnim automobilima, često se sreću primjerci koji, uprkos najboljoj njezi, ozbiljno trunu na podvozju. Sol na cesti i dugotrajno stajanje u slabo prozračenim garažama su idealni uvjeti za širenje korozije. Na samom dnu, polovni automobil najiskrenije i bez uljepšavanja otkriva "priču" o svom stanju bilo u obliku korozije, oštećenja ovjesa, oštećenih pragova…
Da biste otkrili takve probleme potrebna vam je samo kamera. U uvjetima dobrog osvjetljenja ovo često funkcionira s pametnim telefonom koji ionako uvijek imate sa sobom. Ipak, preporučljiviji je mali digitalni fotoaparat jer ga je lakše koristiti jednom rukom, a njegova ugrađena bljeskalica puno je jača i bolje osvjetljava mračne uglove od bljeskalice pametnog telefona.
Preduvjet za korisne fotografije koje će otkriti stanje podvozja je suho podvozje. Ako pada kiša, uvijek provjerite podvozje prije probne vožnje, jer vlaga i refleksije mogu previše poremetiti ono što vidite na fotografijama i problemi vam mogu promaknuti. Potpunu sliku podvozja mogu prekriti razne zaštite na modernim automobilima, no i u takvim slučajevima, možete barem otkriti indikativne detalje kao što su zahrđale glave šarafa, pričvrsne kopče, ispušni sistemi ili komponente osovine.
Kamere doista mogu dosegnuti sva važna područja u automobilu, a same fotografije su odmah jaki argument za pregovore o cijeni. No kako biste dobili dobre fotografije i znali što uopće fotografirate nije na odmet prije kupovine "vježbati" na vlastitom automobilu svojim fotoaparatom, pogotovo ako nikada niste radili ovako nešto.
Prilikom pregleda postupite sistemski, počevši od prednje strane, a zatim fotografirajte sva relevantna područja sve do stražnje strane. To uključuje pogon (gubitak ulja/rashladne tekućine?), prednju osovinu s lijeve i desne strane sa svim dijelovima ovjesa i kočionog sistema. Zatim fotografirajte veliko područje podvozja s bočnim dijelovima, kočionim vodovima i rubovima pragova, ispušnim sistemom s katalizatorom i prednjim loncem. Završite straga gdje biste trebali fotografirati stražnju osovinu kočnice, ovjes, i stražnji ispušni lonac (lonce).
Trud koji morate uložiti u ovo je vrlo malen u odnosu na informacije koje dobivate. Pet minuta i desetak čučnjeva oko auta dovoljno je da dobijete dojam u kakvom je stanju podvozje.