Ferrari u budućnosti namjerava proizvoditi velik broj električnih modela. Prvi električni Ferrari bi trebao na ceste stići krajem iduće godine, no već sada je otvorena fabrika u kojoj će se proizvoditi taj model, ali i mnogi drugi modeli ovog proizvođača. Novi pogon nazvan E-building je otvoren u nazočnosti italijanskog predsjednika Sergia Mattarelle i postupno će biti pušten u rad do kraja ove godine.
Fabrika kvadratnog oblika, visoka 25 metara ima površinu od 42.000 kvadratnih metara i u njenu izgradnju uloženo je oko 200 miliona eura. Uveliko je automatizirana, digitalizirana i učinkovita te spada u takozvane fabrike 4. generacije.
U automobilskom sektoru grade se mnoge nove fabrike koje spadaju u ovu kategoriju, ali projekt Ferrari E-building jedinstven je po tome što je fabrika sposobna proizvesti bilo koji model u ponudi: od 296 do 12Cilindri, preko Purosanguea do Rome i budućeg električnog modela. Ovo je vrlo važno za Ferrari s obzirom na to da proizvode mnogo specijalnih modela u malim količinama i s vrlo visokom razinom personalizacije.
Ferrari je mislio i na radnike i kvalitetu radnog okruženja u smislu akustične udobnosti, temperature, zelenih površina i "vizualne udobnosti" s pravom kombinacijom prirodne i umjetne rasvjete. Rad bi trebao biti olakšan i ergonomijom radnih mjesta, koja je poboljšana "kolaborativnim" robotima koji pomažu radnicima prilagođavajući svoje radnje njihovim fizičkim i operativnim potrebama.
Zgrada također uključuje prostor namijenjen prekvalifikaciji i obuci zaposlenika o elektrifikaciji marke, s fokusom na elektromotore i hemiju baterija, kao i procese poput montaže.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/06/ferrari-fabrika-1-1024x573.jpg)
Cijelo postrojenje bit će bez emisija jer je jedan od ciljeva potpuna samostalna proizvodnja energije, što će se iduće godine postići postavljanjem 3000 solarnih panela ukupne snage 1,3 MW.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/06/ferrari-fabrika-2-1024x573.jpg)
"Primijenjeno je nekoliko vrhunskih rješenja za ponovno korištenje energije i kišnice u proizvodnom ciklusu. Na primjer, više od 60 posto energije korištene za testiranje baterija i motora obnavlja se putem akumulatora i koristi za nove procese", istakli su u Ferrariju.
Fabrika je izgrađena bez trošenja dodatnog zemljišta, zamjenjujući stare, zastarjele i energetski vrlo intenzivne industrijske strukture na oko 100.000 kvadratnih metara. Za pristup fabrici izgrađena je cesta pored koje je 1,5 kilometara duga biciklistička staza.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/06/ferrari-fabrika-3-1024x573.jpg)