Ikea testira novu platformu za kupovinu i prodaju rabljenog namještaja koja bi ubrzo mogla biti dostupna širom svijeta. Ikea Preowned do kraja godine testirat će se u Madridu i Oslu.
Tako se ova popularna skandinavska trgovina namještajem i kućanskim potrepštinama želi izboriti s rastućom konkurencijom Ebaya, Craigslista i Gumtreea s peer-to-peer tržištem za kupce na kojima jedni drugima prodaju rabljeni namještaj.
"Ovo je neko vrijeme bio san u nastajanju. U Ikei smo na mjestu gdje možemo raditi naprednije i cool stvari. Postoji nevjerovatno povjerenje u kompaniju koja se razvija na digitalu", rekao je za Financal Times Jesper Brodin, izvršni direktor Ingke, glavnog operatera Ikeinih trgovina.
Novo tržište dio je transformacije u Ikei koja se iz maloprodaje izvan grada, gdje kupci moraju pokupiti i izraditi vlastiti namještaj, pretvorila u kompaniju koja nudi online prodaju, trgovine u središtu grada i usluge poput montaže.
Ikea je ranije imala malu ponudu rabljenog namještaja koji je kupovala od kupaca i preprodavala ga, no nova platforma je puno ambiciozniji plan. Brodin čak procjenjuje da u tom segmentu Ikea ima više prostora na tržištu nego u prodaji novog namještaja.
Ikea je prethodno testirala prodaju svog novog namještaja na platformama trećih strana kao što je Alibabin Tmall u Kini, ali platforma Preowned označava njen prvi pohod na tržišta rabljenih proizvoda što je u skladu s njihovim ciljem da do 2030. godine postane "kružni i klimatski pozitivna".
Platforma funkcionira tako da kupci unose svoj proizvod, vlastite fotografije i cijenu po kojoj bi ga željeli prodati, a Ikeina umjetna inteligencija to će ‘obogatiti’ vlastitim promotivnim slikama i mjerama samih proizvoda. Kupac će proizvod preuzeti direktno od prodavača koji može izabrati hoće li za njega od Ikee dobiti novac ili vaučer 15 posto veće vrijednosti od originalne, piše Financial Times.
Rane ponude na Ikea Preowned uključuju velike predmete kao što su sofe za do 600 eura i ormare za 450 eura, kao i manje predmete kao što je držač za WC papir za četiri eura. Ikea će, kaže Brodin, na tome zaraditi samo “simboličnu naknadu”.
"Ako mnogo ljudi koristi ponudu za dobivanje popusta kod Ikee, to je dobar način za ponovno povezivanje s kupcima. Jako sam znatiželjan. Mislim da to ima poslovnog smisla", zaključio je.