nakon četiri generacije

Ford gasi još jedno kultno ime

Ford Focus, kultni kompakt i nasljednik jednako legendarnog Escorta, nakon četiri generacije otići će u vječna lovišta. A da stvari budu gore, neće dobiti nasljednika, što znači da tržište ostaje bez još jednog kompakta.

Podsjetimo, Ford je ranije penzionisao Mondeo, a potom i Fiestu. Time je potvrdio ranije najave da će suziti ponudu dostupnih modela i bazirati se na ponudu crossovera i SUV-ova koji donose veće prihode.

Svojevremeno Evropski auto godine (1999.), pa i najprodavaniji svjetski model, tako će nakon nepune tri decenije biti povučen iz ponude. Potvrdio je to u e-mailu portalu Motor1 evropski menadžer komunikacija Forda Finn Thomasen, rekavši da proizvodnja Focusa staje u novembru.

Dobra je vijest da je Focus još dostupan za narudžbu, doduše, uz skromniji asortiman izvedbi. Knjiga narudžbi zatvorit će se paralelno s prekidom proizvodnje u tvornici Saarlouis u Njemačkoj.

Izvršni direktor Forda ranije je izjavio da izlaze iz posla s dosadnim vozilima i ulaze u posao s legendarnim vozilima. Nepoznato je kako se to uklapa u raniju ideju da se kompletna ponuda bazira na SUV i crossover modelima.

Podsjetimo, nakon što je penzionisao Mondeo, Ford je zaustavio proizvodnju Fieste, svojevremeno najprodavanijeg automobila u Evropi. Osnovni razlog prekida proizvodnje je bio to što ovi modeli nisu donosili dovoljnu zaradu.

1. generacija (1998. - 2004.)

  • zamjena za Ford Escort
  • moderan i dinamičan dizajn s oštrim linijama i tzv. "New Edge" dizajnerskim jezikom
  • Inovativno ovjesno rješenje - stražnji multilink ovjes (Control Blade) omogućio je izvanrednu upravljivost. Prostran i praktičan interijer, dostupan u hatchback (3 i 5 vrata), limuzinskoj i karavanskoj verziji.
  • Focus ST170 (2002.) - sportska verzija s 2.0-litrenim motorom od 170 KS
  • Focus RS (2002. - 2003.) - prvi Focus RS s turbo 2.0-litrenim motorom snage 215 KS, diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i agresivnim izgledom.

2. generacija (2004. - 2011.)

  • veći i kvalitetniji od prethodnika
  • prostranija unutrašnjost s poboljšanom kvalitetom materijala
  • prvi Focus s ESP-om i boljom zaštitom u slučaju sudara
  • poboljšani ovjes, ali manje izražena vozna dinamika u odnosu na prvu generaciju
  • Focus ST (2005.) - 2.5-litreni turbo petocilindrični motor od 225 KS
  • Focus RS (2009.) - hot hatch s 305 KS, agresivnim aerodinamičkim dodacima i zelenom "Ultimate Green" bojom.

Facelift (2008.) - uvedena su nova svjetla, modernizirani prednji branik i promjene u interijeru.

3. generacija (2011. - 2018.)

  • Globalna platforma - isti Focus prodavan širom svijeta (SAD, Evropa, Azija)
  • EcoBoost motori - uvođenje 1.0-litrenog trocilindričnog turbo motora s odličnom potrošnjom
  • Touchscreen infotainment - SYNC sistem prvi put dostupan u Focusu
  • poboljšana aerodinamika i sportskiji izgled.
  • Focus ST (2012.) - 2.0-litreni EcoBoost motor s 250 KS, prvi put globalno dostupan
  • Focus RS (2016. - 2018.) - legendarni model s 350 KS, pogonom na sve točkove i modom za drift.

Facelift (2014.)

Novi prednji kraj s maskom inspiriranom Aston Martinom
Poboljšana unutrašnjost s boljim materijalima i ergonomijom
Automatski mjenjač PowerShift dobio je poboljšanja nakon problema s ranijim modelima.

4. generacija (2018. - danas)

  • značajno moderniziran
  • napredna tehnologija - digitalni instrumenti, adaptivni tempomat, sustavi asistencije
  • Novi dizajnerski smjer - elegantniji, agresivniji izgled s tanjim svjetlima
  • bolja vozna dinamika - nastavak tradicije sportskog ovjesa
  • Focus ST (2019.) - 2.3-litreni turbo motor od 280 KS
  • Elektrifikacija - blagi hibridni (mHEV) motori uvedeni za bolju potrošnju goriva, piše Index.