Sistem automatskog gašenja motora za vrijeme stajanja vozila, popularno zvan start-stop, namijenjen je smanjenu potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. Ovisno o izvedbi motora te broju gradskih kilometara kad je i najkorisniji, potrošnju goriva može smanjiti i do desetak posto, i to samo zahvaljujući isključivanju motora u situacijama kad bi on inače bespotrebno radio.
Proizvođači automobila prigrlili su start-stop sistem i jer im on pomaže smanjiti emisiju CO2, što je postalo posebno važno 2020. kad je EU počela provoditi penalizaciju za svako prekoračenje emisije CO2 iznad 95 g/km. No, masovna ugradnja sistema start-stop počela je još ranije, još od uvođenja standarda Euro 5, a već 2018. je čak 90 posto svih proizvedenih automobila na svijetu imalo ugrađenu start-stop tehnologiju.
Tim vozilima sada je već vrijeme za zamjenu originalnog akumulatora, a nađete li se i sami u situaciji da trebate nabaviti zamjenski akumulator za automobil sa sistemom start–stop, svakako pripazite na nekoliko stvari.
Vozila sa start-stop sustavom, naime, koriste posebne, snažnije akumulatore koji su sposobni učestalo uzastopno pokretati i paliti motor. Takvi akumulatori najčešće koriste FEB (eng. Enhanced Flooded Battery) tehnologiju s tekućim elektrolitom i separatorom pojačanim poliesterskom mrežicom koja im omogućuje veću otpornost na duboka pražnjenja kakva se znaju dogoditi pri učestalim paljenjima motora. Ova tehnologija podržava čak do 85.000 paljenja motora i time garantira bezbrižan rad za vrijeme životnog vijeka akumulatora.
Ako imate automobil japanskih ili korejskih proizvođača, prilikom nabavke zamjenskog akumulatora možete naići da dodatan problem. Ti proizvođači, čega mnogi vozači nisu svjesni, često ugrađuju akumulatore izvan-standardnih dimenzija, pa im oni uobičajeni ne odgovaraju.