ogorčenost zbog kipića

Barbie nije uspjela: Pravi razlog zašto je Akademija odbacila Gretu Gerwig i Margot Robbie u nominacijama za Oskara

prvi trailer scena filma barbie djevojka u roze haljini okrenuta leđima

To što je sve zasnovano na lutki je stvarno naštetilo Barbie u nominacijama za Oscara. Iako je film nominiran za najbolji film, Greta Gerwig nije nominirana kao rediteljka, a Margot Robbie izostavljena iz kategorije najbolje glumice, i to su činjenice koje su izazvale poplavu bijesa fanova na internetu i njihovih kolega. AP je ne nominiranje Gerwig nazvao "jednim od najvećih šokova u posljednje vreme". Neki fanovi su to rekli za Kena, piše BBC.

Kako je USA Today istakao, citirajući korisnika na X, Ryan Gosling je nominovan za sporednog glumca, dok su Gerwig i Robbie izostavljene "nekako dokazuje poentu filma", da je patrijarhat i dalje među nama. Gosling, sam Ken, rekao je u izjavi: "Nema filma o Barbie bez Grete Gerwig i Margot Robbie, dvije osobe koje su najodgovornije za ovaj film koji je ispisao historiju, globalno proslavljen film".

Ignorirana inventivnost?

Dugotrajni seksizam filmske industrije možda je bio faktor, ali to je samo doprinijelo fundamentalnom problemu. Uprkos tom priznanju za najbolji film, glasači za Oskara odbili su ozbiljno shvatiti film zasnovan na igračkama, ignorirajući koliko je inventivan, odbacujući ga kao film za gledati s kokicama vrijedan milijardu dolara, iako je ujedno smiješan, subverzivno kulturološko ostvarenje. Potkopava stereotipe o ženama – s meta-duhovitim, lik koji glumi Margot Robbie se zove Stereotipna Barbie – ali to obavija u živahnom oblaku boje slatkiša.

Glasači za Oskara nisu mogli ili nisu hteli da pogledaju dalje od te površine da vide koliko je film maštovit i sadržajan i koliko ga je Gerwig pažljivo režirala.

Rediteljica Greta Gerwig

Sa 10 filmova nominiranih za najbolji film i samo pet mjesta za reditelje, neki filmovi moraju dospjeti u kategoriju "moraju sami režirati". Ali upadljivo je da su Gerwig zamijenili nominirani koji su snimili manje trezvene filmove: Justine Triet, koja je dobila iznenađujuću nominaciju za napetu Anatomiju pada (i spasila je kategoriju od toga da bude isključivo muška) i Jonathan Glazer, koji je bio sve samo ne siguran za nominaciju za dramu o holokaustu The Zone of Interest. Očigledno laka komedija Gerwig nije bila dovoljno konkurentna.

I prije nego što su nominacije objavljene, pojavili su se nagoveštaji da će originalnost Barbie biti potcijenjena. Prvi se dogodio kada je Akademija presudila da scenarij Gerwig i Noah Baumbach pripada kategoriji adaptiranih (gdje je nominiran), a ne originalu. Bilo da se oglušio o inventivnost scenarija ili je samo glupo krut, Izvršni odbor Odsjeka pisaca Akademije rekao je da je film zasnovan na ranije postojećem liku, odnosno lutki.

Još jedan trag došao je na dodjeli Zlatnih globusa. Barbie nije uspjela osvojiti nagradu zan najbolju komediju ili mjuzikl, ali je otišla sa bezobraznom, novoizmišljenom nagradom za kinematografsko ostvarenje na blagajnama, utješnom nagradom za popularnost i zarađivanje novca.

Odnos filma prema novcu i korporativnoj kulturi bio je problematičan od samog početka. Priča kritikuje Mattel, kompaniju koja prodaje sve te Barbike, kao glupu i patrijarhalnu, ali sam film je velika studijska produkcija licencirana od strane kompanije za proizvodnju igračaka. Kada je film objavljen, New York Times je ukazao na podijeljena mišljenja kritičara o tome da li je "slabo subverzivan ili neizbježno korporativan". Glasači za Oskara su očigledno odlučili da ga vide kao još jedan studijski blockbuster. To odražava nedavni obrazac velikih komercijalnih filmova koji ulaze u trku za najbolji film, ali ne i njihovi reditelji uključujući Dune, Top Gun: Maverick i Avatar: The Way of Water. Ali nijedan od njih nije imao kulturni odjek ili svježinu Barbie.

Margot Robbie u ulozi Barbie

Najočiglednija društvena poruka filma dolazi od lika Amerike Ferere, Glorije, šefice u Barbielandu. U dobrodošlom, ali iznenađujućem preokretu, Ferrera je nominirana za sporednu glumicu, uglavnom, može se pretpostaviti, na osnovu njenog strastvenog monologa o očekivanjima koja se postavljaju od žena, poput: Budi mršava, ali se pretvaraj da je to zato što želiš biti zdrava. "To je iscrpljujuće", kaže Gloria.

Možda su se ljudi prevarili misleći da je lako

"Morate imati novac, ali ne možete tražiti novac jer je to glupo." Da li je Gerwig jednostavno zaradila previše novca? Možda. Budite žena rediteljica, ali nemojte isticati da zarađujete više od muškaraca. To je lako mogao biti dio Glorijinog govora.

Robbie je također potcijenjena. Ferrerin ljutiti, iskreni monolog ima onu vrstu direktnosti na koju Oskari često idu. Ono što je Robbie učinila bilo je suptilnije, manje cijenjeno. Kada Glorijin ispad probudi osjećaj vlastite vrijednosti kod druge Barbike, probudi se i Barbie.

„Dajući glas kontradiktornoj disonanci koja je potrebna da bi bila žena pod patrijarhatom, vi ste joj oteli njenu moć“, kaže joj Margot Robbie, izgovarajući te replike laganim tonom koji govori da je ideja istinita, ali i pomalo pompezna. Kao što je Ferrera rekla za Variety o Margotiom istupu: "Možda su se ljudi prevarili misleći da posao izgleda lagano".

Ova 96. dodjela Oskara se emituje na ABC-u 10. marta.