Ekonomija

Bivši direktor Pume sada će voditi Adidas

Adidas i Puma stari rivali kopačke na lopti jedna adisas jedna puma crnobijele na nogometnom terenu

Njemački proizvođač sportske opreme Adidas objavio je da je imenovao Norvežanina Bjørna Guldena, šefa konkurentske Pume, da preuzme čelo grupe koja se trenutno nalazi u lošoj finansijskoj situaciji.

"Bjørn Gulden imenovan je članom uprave i predsjednikom Adidasa od 1. januara 2023.", navodi se u saopćenju za javnost bavarske kompanije.

Bjorn Gulden vodio je Pumu od 2013.

Oni računaju da će novi šef donijeti novu eru. Dosadašnji šef poznatog brenda s tri pruge Kasper Rorsted, čiji je odlazak najavljen ljetos, napušta kompaniju ove sedmice.

Bjorn Gulden (57) vodio je Pumu od 2013. Razvijao je u sjeni njenog velikog konkurenta Adidasa. Repozicionirao je svoj brend više na takmičarski sport, a manje na stil života.

Adidas i Puma imaju svoje sjedište u istom njemačkom gradu Herzogenaurachu, u sjevernoj Bavarskoj. Osnovali su ih dva brata porodice Dassler, koja su se smrtno posvađali. U počecima tog raskola svađa se vezala uz tračeve o Rudijevoj aferi s Adijevom suprugom. Te svađi oko toga čiji izum su čepići na kopačkama. Zahvaljujući njima je njemačka nogometna reprezentacija osvojila Svjetski Kup 1954. godine, u finalu protiv Mađarske igranom na terenu potopljenom kišom.

Bratska svađa tako je kulminirala u II. Svjetskom ratu, kada je Rudolf bio uvjeren da ga je brat dao uhapsiti. Godine 1947. godine konačno su odlučili da je vrijeme za rastanak.

Rudolf je osnovao novu kompaniju Ruda (kasnije Puma), a Adi - Adidas. S obzirom na to da je dotadašnja Geda zapošljavala većinu stanovnika grada Herzogenauracha, raskol je podijelio ne samo porodicu, nego i cijeli grad. Išlo je do te mjere da su eventualne ljubavi među zaposlenicima Rude i Adidasa bile karakterizirane kao njemačka verzija Romea i Julije. A rivalstva među navijačima nogometnih klubova došla su do zaista visokog nivoa.

Adidas je u počecima bio puno uspješniji

Adidas je u počecima bio puno uspješniji u poslovanju, a ogroman doprinos donijelo je i korištenje tenisica na Svjetskom prvenstvu 1956. godine. Puma, iako jednako kvalitetan brend, tad je pala u zaborav jer su svijet preplavile tri prepoznatljive crtice. Njihov logo i poznati „trolist“ nosili su, a i danas nose svi. Od nogometaša i tenisera, do javnih osoba iz svijeta muzike i filma.

Rudolf je bio uspješan marketingaš i okupio je dobar tim, a svoj Puma brend također uspio ubaciti u nogometne krugove. Nedugo nakon, počeli su proizvoditi i odjeću, te sportiste odijevati od glave do pete.

Ako je ta bratoubilačko rivalstvo sada prošlost, konkurencija između ove dvije kompanije ostaje i dalje žestoka. Pogotovo na njemačkoj berzi Daxu.