STIGLA NA AMAZON PRIME

Raportova recenzija nedjeljom | Fallout: Adaptacija legendarne postapokaliptične igrice je šala na račun čovječanstva

Jedna od suštinski dobrih stvari u vezi sa TV serijom Fallout jest ta da se ne zadovoljava jednostavnom ulizičkom obnovom bilo koje od raznih igara. Serija igara, koja je započela 1997., jednostavno je preopširna da bi to funkcioniralo.

Kreatori Geneva Robertson-Dworet i Graham Wagner, zajedno s izvršnim producentima Jonathanom Nolanom i Lisom Joy, umjesto toga rekonfiguriraju obilježja igara koje je razvila Bethesda kako bi ih mutirali u vlastiti poseban entitet, pretvarajući igrivost u zabavno napete dramatične ritmove.

Ostale recenzije:

The Fall Guy

Civil War

Monkey Man

Godzilla x Kong: The New Empire

3 Body Problem

Ovaj pogled na Fallout prati bolno naivnu Lucy MacLean (Ella Purnell) dok napušta svoj podzemni trezor i odlazi u budući Los Angeles, nakon nuklearnog pada. Prve tri epizode koje postavljaju ton režirao je Nolan, kojemu buduće distopije nisu strane, a Fallout je možda njegov najsmješniji i najstrašniji pogled na kraj svijeta dosad.

Njegova naučno-fantastična serija Person of Interest vidjela je kako AI singularnost polako puzi prema apokalipsi; njegov pogled na Westworld djelomično se odnosio na kraj tjelesne autonomije. Fallout je doslovniji: serijal počinje s trenutkom punim zastrašujuće konačnosti. Naslovna kartica "KRAJ" pada nedugo prije atomskih bombi - i tako počinje predstava.

Pilot epizoda malo je opterećena postavkom, započinje Lucyinim putovanjem i skače između predstavljanja likova. Srećom, nastavlja se s drugom, što mu je omogućila sjajna glumačka postava - posebno Walton Goggins, koji glumi Ghoula s nuklearnim šarmom. Poput Čovjeka u crnom iz Westworlda, on je čovjek kojeg su okolnosti učinile okrutnim (i, za razliku od Čovjeka u crnom, mutiran radijacijom), s mnogo kilometraže pronađene u njegovom ispitivanju predapokalipse, također. Sama Lucy počinje kao prazna ploča - baš kao što vas igre tjeraju da upravljate moralom protagonistice kroz igranje uloga, Purnell je glumi s prikrivenom strujom neobičnosti i nezadovoljstva zbog čega se Lucy osjeća kao da bi mogla skrenuti u bilo kojem smjeru.

Svijet izgrađen na ovoj devastaciji je uvjerljivo grozan, s jezivim dizajnom stvorenja i ljupkim setovima izgrađenim od raznih otpadaka, podižući kombinaciju retro-futurizma iz sredine stoljeća s postapokaliptičnim vesternom u stilu Mad Maxa, kao i njegov privlačan soundtrack klasične country glazbe  lake za slušanje.

Radnja postaje prilično gadna, kao da je Bloody Mess iz igrice primijenjen na cijelu ploču, i ne treba dugo da vilice uđu u oči, da se noge i glave pretvore u malč. Sva se ta grozota akumulira u neku uvjerljivu, ako ne i posebno suptilnu, satiru o kultu američkog imperijalizma i kapitalizma (u jednom trenutku organiziranje sastanka odbora poput ratne sobe dr. Strangelovea).

Ne drži se sve zajedno, ali u svojim najboljim trenucima serija naglašava teme igre, zadirući u apsurdnost konzervativnih doktrina kad se carstvo već raspalo. Vault satirično prikazuje svjetovnost nuklearne porodice, premještenu pod zemlju u hermetički zatvoreno predgrađe; Bratstvo čelika spin su kultnog feudalizma.

U konačnici, Fallout se poigrava ne samo s ikonografijom, već i fantazijom moći igara - o jednoj osobi koja odlučuje o sudbini svijeta.

Serija je dostupna na Amazon Prime Video