gosling i blunt u glavnim ulogama

Raportova recenzija nedjeljom | The Fall Guy: Ljubavno pismo kaskaderima

Prošle godine Ryan Gosling i Emily Blunt bili su sporedni igrači u dva najveća filma godine koji su zajedno postali najčudniji dvostruki film u historiji kinematografije. Gosling i Blunt ukrali su pažnju kao necijenjeni partneri naslovnih likova u Barbie i Oppenheimeru i oboje su s pravom dobili nominacije za Oscara.

Civil War

Monkey Man

Godzilla x Kong: The New Empire

3 Body Problem

Road House

Sada su ponovno u glavnim ulogama u filmu nepokolebljivo odlučnom da blockbustere ponovno učini zabavnima. Sjećate li se tih dana? Sjećate se zabave? Smiješno zabavan, istinski duhovit i šarmantno romantičan, The Fall Guy se uzdiže i na blještavoj hemiji i na besprijekornom komičnom tajmingu dvoje glumaca na vrhuncu svojih karijera.

Gosling glumi veterana kaskadera Colta Seaversa, čovjeka koji naizgled ima sve. Nekoliko godina uživao je u stalnom nastupu kao dubler glumca Toma Rydera (Aaron Taylor-Johnson), poznatog kao najveća filmska zvijezda na planeti. U industriji je poznat kao vrhunski profesionalac koji nikada ne griješi. A trenutno uživa u tajnoj romansi s Jody Moreno (Blunt), snimateljicom koja sanja o tome da jednog dana postane redateljica.

Ali sve se mijenja za Colta kada nesreća na setu uzrokuje da povrijedi leđa i nakon toga se odsječe od svijeta, uključujući i zbunjenu Jody. Godinu i po kasnije, Colt dobiva neočekivani poziv od Tomove producentske partnerice Gail Mayer (Hannah Waddingham), koja mu nudi posao na Megastormu; epska naučna fantastika koja se trenutno snima u Sydneyju, a režira ju je niko drugi do Jody.

Naravno, Colt prihvaća priliku da se ponovno nađe sa ženom za koju zna da joj je učinio nepravdu. Postoji samo jedan mali problem; Jody nema pojma o Gailinoj ponudi Coltu i jedva da je oduševljena što vidi svog bivšeg dečka na setu. I postoji još jedan mali problem; Tom je nestao pod sumnjivim okolnostima i Gail je zadužila Colta da ga pronađe prije nego što se Jodyna cijela produkcija ugasi.

I sam bivši kaskader, redatelj David Leitch jasno želi da The Fall Guy bude njegovo iskreno ljubavno pismo kaskaderskom zanatu. Njegovo obožavanje muškaraca i žena koji stavljaju svoje živote na kocku za našu zabavu provlači se kroz svaki kadar. A Leitch i njegov golemi tim kaskadera nude neke od najspektakularnijih fizičkih vratolomija koje smo vidjeli u zadnje vrijeme.

Ako su Gosling i Blunt dvije zvijezde filma, treća je nesumnjivo kaskaderstvo. S obzirom na koncept filma u filmu, vratolomije su često strukturirane, planirane i izvedene tačno ispred nas. Publici daje uvid u to koliko bistri, zamršeni i metodični moraju biti izvođači kaskadera i zastrašujuće opasnosti koje su uključene u takav posao.

Oni su često neopjevani heroji snimanja filmova, osobito u danima prije nego što je CGI postao broj jedan izbor za izradu haotičnih akcijskih sekvenci. Izrada golemih vratolomija u fizičkim okruženjima za razliku od onih u računalu brzo postaje izgubljena umjetnost. Ali ne ako ljudi poput Leitcha imaju što reći o tome.

Vjerojatno je to razlog zašto redatelj daje sve od sebe s krajnje suludim kaskaderskim radom, uključujući rekordan stunt s automobilom s 8 i po topova. Sekvenca borbe koja se odvija unutar kamiona kontejnera u pokretu je apsolutno nečuvena, pogotovo kada se radnja preseli na Sydney Harbour Bridge.

Scenarij Drewa Pearcea ubacuje mnoštvo filmskih referenci i insajderskih šala koje su, čini se, posebno osmišljene da zagolicaju one koji vole i/ili rade u filmskoj industriji. Od podbadanja o tome da Oscari ne poštuju kaskaderski rad i straha oko uspona umjetne inteligencije i dubokih krivotvorina do dugog zezanja oko Dunea koje bi sigurno nasmijalo čak i Denisa Villeneuvea, sve je to vrlo lukavo meta i samosvjesno.

Ali, naravno, ništa od ovoga ne bi funkcioniralo bez Goslinga i Blunta koji pucaju iz svih cilindara poput apsolutnih filmskih zvijezda kakve jesu. Ako je Ken bio uloga za koju je Gosling rođen, Colt Seavers je još jedan lik koji mu pristaje kao saliven. Njegova harizma bez napora i prirodni šarm tako su savršeni za tako simpatičnog lika koji je ultimativni "good guy". Gosling dobiva lavovski udio u filmskoj komediji, bilo da se radi o šašavom fizičkom humoru ili mrtvom sarkazmu.

Gosling i Blunt imaju onu vrstu električne hemije koja se jednostavno ne može odglumiti. Od trenutka kada njih dvoje prvi put dijele ekran, samo ih želite gledati kako rade bilo što zajedno. Čak su i trenuci u kojima ovaj prekrasni par samo zuri jedno u drugo nekako krajnje čarobni. Kako ovo dvoje glumaca nikada do sada nisu radili zajedno?

Vjerojatno je nepotrebno isticati nedostatak dubine u filmu koji zapravo samo želi biti čista zabava uz kokice. The Fall Guy je totalna eksplozija.