režiserski debi indijskog glumca

Raportova recenzija nedjeljom | Monkey Man: Dev Patel se rebrendirao u akcijskog heroja

U svom režiserskom prvijencu "Monkey Man", Dev Patel je podario ljubiteljima akcijskih filmova višeslojnu, hipernasilnu priču. Naravno, duboko je zaronio u indijsku mitologiju, ali je jako dobar u napadanju nasilnika vatrometom, cipelama s platformom i raznim oštrim predmetima.

Godzilla x Kong: The New Empire

3 Body Problem

Road House

Shogun

The Gentlemen

Više "Rocky" nego "John Wick", teški i krvavi triler o osveti ljubavno je pismo njegovim dvostrukim utjecajima, od filmova s Bruceom Leejem do azijskih kultnih filmova poput “Oldboy” i “The Raid”. Ali priča o autsajderu, koju je producirao Jordan Peele, također pokazuje hrpu novih strana Patela, koji se pokazao kao prava akcijska zvijezda i tip koji može napraviti film koji je potpuno cool, povremeno zabavan i impresivno promišljen.

Patel je također bio koautor scenarija, modernog pogleda na mit o hinduističkom bogu majmunu Hanumanu. Kid (Patel) se natječe u podzemnom indijskom borilačkom klubu, iako je njegov posao uglavnom da dobije krvave batine dok nosi masku majmuna i nada se da ga njegov živopisni šef Tiger (Sharlto Copley) neće izraditi za platu.

U isto vrijeme, našeg junaka također progoni ubistvo njegove majke i traumatično djetinjstvo, što potiče Kidovu osvetničku misiju da ukloni odgovorne. Dobiva priliku infiltrirati se u represivni politički sistem radeći u luksuznom bordelu i počinje stvarati probleme moćnim igračima, uključujući narcisoidnog, nepodobnog slavnog gurua (Makarand Deshpande) i korumpiranog šefa policije (Sikander Kher).

Budući da je praznik Diwali na pomolu, kao i važni izbori, ne treba im neko poput Kida da zabrlja stvari. Postane tražen muškarac i završi ostavljen da umre na ulici, gdje ga pronađe pleme trans žena koje su kao Kid marginalizirane. Njihov vođa Alpha (Vipin Sharma) njeguje ga da ozdravi, ali mu daje i ključnu lekciju: umjesto podnošenja boli i patnje kao svoje primarne egzistencije, Kid treba svrhu u životu.

Dok postupno uvođenje Kidove pozadine i djelići priče o Hanumanu isprva zamućuju radnju, "Monkey Man" kreće u ritam kada je glavni lik na najnižoj tački. Kid stavlja sebe (i film) u pogon u živahnoj montaži u kojoj koristi vreću pšenice za vježbanje udaranja dok Alpha nudi izvrsnu pratnju udaraljki.

Tako nadahnut i obučen, Kid kreće u pravedni pohod i doslovno se bori do najvišeg sprata zlobnog velikog šefa. Patel može osmisliti opaku akcijsku sekvencu, bilo između užadi dok maskirani muškarci jure pred gomilom, brze automobilske potjere koja uključuje tuk-tuk nazvan po Nicki Minaj ili Kida koji se rita, ubada i probija kroz horde negativaca. Kao tip u središtu ovih bitaka, za Oscara nominirani Patel ("Lion") nikad se ne čini niti izgleda neumjesno, čak i posuđujući modni stil Keanua Reevesa kada je u pitanju kvrgava borbena moda.

Činjenica da “Monkey Man” uključuje društveno-kulturni kontekst, kao nešto mesnato za žvakanje, a ne kao tematsku nit za bacanje, trešnja je na vrhu Patelove krvavog dezerta. Uspio je snimiti rijedak akcijski film koji vas tjera na razmišljanje, a također će radosno zabiti metalnu šipku u nečiji mozak.