Američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) provodi istragu nakon što je avion Southwest Airlinesa počeo naglo propadati, zaustavivši propadanje na oko 120 metara iznad Tihog okeana, prenosi Guardian.
Bloomberg je u posjedu memoranduma koji je distribuiran pilotima Southwesta. U memorandumu stoji kako je Boeing 737 Max 8 propadao oko 1200 metara u minuti, zaustavivši propadanje na oko 120 metara iznad okeana prije nego što se počeo uspinjati.
Avion preusmjeren u Honolulu
Incident kod obale Havaja dogodio se 11. aprila, usred nepovoljnih vremenskih uvjeta. Avion je letio iz Honolulua za Lihue kada se suočio s brzim propadanjem, izvijestio je Bloomberg. Niko nije ozlijeđen u incidentu.
"Southwestu ništa nije važnije od sigurnosti. Putem našeg robusnog sistema upravljanja sigurnošću, događaj je tretiran na odgovarajući način jer uvijek težimo stalnom poboljšanju", stoji u saopćenju avionske firme dostavljenom medijima.
FAA je za CNN potvrdila kako je odmah saznala za incident i otvorila istragu. Avion je na kraju preusmjeren u Honolulu.
Boeingov avion prošli mjesec doživio nizozemski okret
Prošle sedmice se saznalo da je tokom maja u odvojenom incidentu drugi Boeing 737 Max pretrpio štetu nakon što je doživio nizozemski okret. Nizozemski okret označava situaciju u kojoj se avion ljulja od vrha jednog krila do vrha drugog krila. Naziv je uveden jer avion u zraku oponaša kretanje nizozemskog klizača na ledu.
Associated Press je izvijestio da je oštećeni avion sigurno sletio, ali je istaknuo da Southwest Airlines nije obavijestio Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) o nizozemskom okretu i oštećenju aviona do 7. juna.
U januaru je FAA naredila da gotovo 200 Boeinga 737 Max 9 prestane letjeti nakon što je komad trupa otpao usred leta. Avioni su vraćeni u upotrebu nakon što su prošli opsežnu inspekciju.
Iznenadne smrti dvojice zviždača
Nedavno su preminula dvojica zviždača koja su govorila o problemima s Boeingom, 62-godišnji John Barnett i 45-godišnji Joshua Dean.
Barnett je radio za Boeing 32 godine, do umirovljenja 2017. Danima prije smrti svjedočio je na sudu u tužbi koju je pokrenuo protiv kompanije u kojoj je radio. Od 2010. Barnett je bio voditelj kvalitete u fabrici u North Charlestonu na izradi 787 Dreamlinera, najsuvremenijeg putničkog aviona koji se uglavnom koristi na dugim rutama.
Ispričao je kako su radnici pod pritiskom namjerno postavljali dijelove ispod razine standarda u avione na proizvodnoj liniji. Otkrio je i ozbiljne probleme sa sistemima za kisik, odnosno maskama za disanje u hitnim slučajevima.
Govorio je kako radnici nisu slijedili procedure namijenjene praćenju komponenti kroz tvornicu, čime su neispravne komponente nestajale. Tvrdio je kako su u nekim slučajevima dijelovi, koji nisu zadovoljavali standard, bili uzimani iz kontejnera za otpad i postavljani na avione koji su se gradili kako bi se spriječila kašnjenja.
Mrtvozornik okruga Charleston u saveznoj državi Južna Karolina saopćio je kako je Barnett preminuo 9. marta od "samoranjavanja".
Zviždač otpušten, a Boeing priznao problem
Dean je bio inspektor kvalitete u kompaniji Spirit AeroSystems, koja je sudjelovala u proizvodnji trupova za Boeingov 737 Max. U oktobru 2022. izrazio je zabrinutost zbog pogrešno izbušenih rupa na stražnjem dijelu aviona koje su neophodne za održavanje pritiska u kabini tokom leta.
Boeing je priznao problem s krivom izbušenim rupama u augustu 2023. naglasivši da će, iako to "nije neposredan sigurnosni problem", kompanija morati ponovo pregledati i popraviti sporne avione, odgađajući isporuke avioprijevoznicima.
Objava je uzrokovala pad dionica Spirita za više od 10 posto sljedeći dan. Dean je radio u Spiritu od 2019., privremeno je otpušten tokom pandemije i vratio se dok ga kompanija nije trajno otpustila u aprilu 2023.