Magazin

Budućnost hrane: Japanski trend pripreme jela koji bi lako mogao preplaviti Evropu

Na svečanom predstavljanju japanskog jela godine publika je možda očekivala kakav fini komad ribe ili mesa, dotjerani desert ili specijalitet od ekološki proizvedenog povrća – ali umjesto toga dočekale su ih kutije smrznute pizze i mesa. Istraživački institut Gurunavi, vlasnik popularne internetske stranice koja korisnicima omogućuje pretragu najboljih restorana širom Japana, redovno proglašava "jelo godine". Odnosno ogledalo gastronomski japanski trend.

Prošlih godina prvo je mjesto otišlo kineskim i plant-based jelima, ali u 2022. pandemija je izazvala promjenu prehrambenih navika. Institut objašnjava kako su brojni japanski restorani počeli zamrzavati hranu za van. I to kako bi sačuvali svoje poslove i omogućili gostima da u hrani uživaju kod kuće.

Od 2019. do 2021. potrošnja smrznute hrane porasla je za 20 posto. Pokazuju ovo podaci japanskog Ministarstva unutrašnjih poslova. Veliki trgovački lanci proširili su prostor za zamrzivače u prodavnicama, a Aeon, jedan od najvećih lanaca trgovina mješovitom robom u zemlji, nedavno je otvorio specijaliziranu trgovinu smrznutom hranom pod nazivom Frozen. Uz deserte i druga smrznuta jela, u Japanu možete i kupiti sashimi „s leda“.

Kako smatraju stručnjaci, japanski trend smrznute hrane će se nastaviti, obzirom da Japanci (posebno žene) imaju sve manje vremena za pripremu hrane, radi posla, ali i zbog toga što sve starijoj populaciji takva jela olakšavaju kuhanje.