Politika

Čolpa: Uvođenje EKO testa dijeli i markira vozila po entitetima

Klub nezavisnih zastupnika Pokret u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH uputio je u parlamentarnu proceduru inicijativu za stavljanje van snage Pravilnika o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila (EKO test) u stanicama za tehnički pregled vozila.

-Podnijeli smo inicijativu za stavljanje van snage ovog pravilnika jer je u suprotnosti s ciljevima odluke visokog predstavnika iz 1998. godine o jedinstvenim tablicama. Federalno ministarstvo prometa i komunikacija donošenjem Pravilnika o EKO testu suspendiralo je unificirani sistem entitetskih procedura za motorna vozila. Naime, prema Pravilniku o EKO testu, motorna vozila iz FBiH označena su naljepnicom na vidljivom mjestu, za razliku od motornih vozila iz entiteta RS koja nisu označena naljepnicom o EKO testu. Dakle, na osnovu toga da li ima ili nema naljepnicu za EKO test u Banjoj Luci ili Sarajevu možemo znati iz kojeg je entiteta motorno vozilo, što je nedopustivo ako gledamo svrhu odluke visokog predstavnika iz 1998. godine, rekao je Nihad Čolpa.

Prije nekoliko mjeseci, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH na čelu s ministrom Vojinom Mitrovićem, donijelo je pomalo iznenađujuću, može se reći i državotvornu odluku koja stvara jedinstveni ekonomski prostor, na način da se tehnički pregledi iz oba entiteta priznaju na cijelom teritoriju BiH. Takvu odluku Federacija BiH je dočekala nespremna i ugrozila poslovanje stanica tehničkog pregleda koje su u vrlo nepovoljnom položaju iz razloga što je prilikom registracije u FBiH potrebno platiti EKO test u iznosu i do 36 KM, dok u entitetu RS nema tog nameta. Bojim se da ukoliko ne poništimo Pravilnik o EKO testu, doći do masovnih zatvaranja stanica tehničkog pregleda u FBiH i radnih mjesta, jer će građani zbog jeftinije cijene tehnički pregled svojih vozila raditi u entitetu RS , naveo je Čolpa.

-Stoga, pozivamo Parlament FBiH da podrži inicijativu za ukidanje Pravilnika o EKO testu, kako bi stanicama tehničkog pregleda u FBiH omogućili da budu konkurentne sa onim u entitetu RS i tako spasimo njihovo poslovanje i radna mjesta, a vlasnicima motornih vozila umanjimo cijenu registracije i do 36 KM. Na ovaj način ćemo zaustaviti entitetsko markiranje motornih vozila na osnovu kojeg se do uvođenja ove naljepnice nije moglo identifikovati iz kojeg entiteta dolaze. Nije mi jasno kako su ovu podjelu prespavali vladajući branitelji države iz Sarajeva, zaključio je predsjednik Kluba podnositelja inicijative.