Puni Gas

Dolaze hladniji dani i samim tim i problemi za automobile. Ovo je pet stvari koje trebate provjeriti na vašem ljubimcu

Ljetni mjeseci, poznato je, razdoblje su u kojemu vozači prevaljuju najviše kilometara tokom godine. Sezona je to godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često dolazi do “zamora materijala”, pa je početkom jeseni pametno napraviti kontrolni servisni pregled i provjeriti stanje najvažnijih dijelova automobila – kočnica, ovjesa, motora, guma…

Čak i ako autu uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled. U hladnijem dijelu godine, naime, česte su kiše, poledica i magla, manje je danjeg svjetla i uvjeti na cesti su općenito zahtjevniji za vožnju, čime i naoko manji tehnički nedostaci mogu predstavljati ozbiljnu sigurnosnu ugrozu. Možda najbolji primjer za to su metlice brisača. Na prvu se njihova dotrajalost i slabija učinkovitost mogu učiniti manje važnima, no krene li iznenada jači pljusak vozač zbog njih može previdjeti druga vozila. Ili čak pješake. S druge strane, niz je nedostataka učestalih pojavom hladnijeg vremena koji nužno ne utječu na sigurnost, ali mogu ozbiljno zagorčati život vozaču. Primjerice, neispravan akumulator.

PROČITAJTE  Astro znakovi za volanom: Ko psuje, a ko juri poput luđaka?

Pri nižim temperaturama izdržljivost akumulatora drastično pada, pa se vlasnicima onih starijih od pet godina može dogoditi da u jednom trenutku više ne mogu pokrenuti vozilo. Često do toga dođe, znaju iskusniji vozači, u najgorem trenutku. Također, jedna od stvari koju svakako treba provjeriti nakon ljeta jest i gustoća rashladne tekućine, posebice kad ona nije mijenjana duže od tri godine.

Neadekvatan nivo otpornosti tekućine na niske temperature može dovesti do velikih i skupih oštećenja motora, a dobro je znati i da se njezin manjak smatra većim nedostatkom i vodi u pad na tehničkom pregledu.

Pet vitalnih dijelova na koje treba obratiti pažnju:

Kočnice

Vlagu, sol i prašinu teško je izbjeći na cestama, a sve to loše utječe na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad parkirne kočnice često je potrebno tek očistiti stražnje bubnjeve. Dolaskom zime i bljuzge situacija se inače samo pogoršava, kao i u slučaju korozije na diskovima.

Svjetla

Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu s kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s ceste i s vremenom postaju hrapavi i puni rupica. Hrapava površina nepravilno raspršuje svjetlo, a prljavština poput filtra prigušuje svjetlo i do 80 posto. Rješenje? Poliranje…

PROČITAJTE  Jadna je država u kojoj su automobili bitniji od ljudi

Ispuh

Propusnost ispušnog lonca je uz loše stanje motora jedan od glavnih razloga pada na eko testu. Dotrajalost, pa čak i sitna mehanička oštećenja do kojih zna doći tokom ljeta, u zimskom razdoblju mogu stvoriti problem jer je tada ispušni sustav ionako izložen znatnijem propadanju.

Gume

Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu ljetna guma u zimskom razdoblju mora imati najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne zimske gume.

Ovjes

Slabo održavane ceste i česti prelasci preko visokih uspornika loše utječu na stanje ovjesa. Prije dolaska zime dobro je stoga provjeriti geometriju kotača, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi hrđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamjenu.



Povezani postovi: