test ADAC-a

Domet električnih automobila raste: Razlog nisu baterije

U aktuelnom Ecotestu Njemačkog autokluba (ADAC) testirana je paleta od 39 novih električnih automobila. U tu svrhu, ADAC koristi testne cikluse koje je sam kreirao, kombinirajući WLTP potrošnju i cikluse vožnje na autocesti. To je korak bliže stvarnosti od WLTP mjerenja, koje proizvođači koriste za određivanje svojih službenih brojki dometa.

Prema ADAC-u, domet je 2023. u prosjeku bio sedam kilometara veći u odnosu na prethodnu godinu. Za ispitane električne automobile prosječno je iznosio 393 kilometra. Poređenja radi, 2021. električni automobili imali su prosječan domet od 333 kilometra, onda je 2022. bio veliki rast pa potom manji rast prošle godine…

Među električnim automobilima ispitanim 2023. godine, Hyundai Ioniq 6 imao je najveći domet u ADAC-ovom mjerenju od 555 kilometara. Ukupno je osam od 39 električnih automobila (20,5%) imalo domet od najmanje 500 kilometara. BMW iX xDrive50, koji je ispitan 2022., postigao je najveći domet do danas sa 610 kilometara.

Aktualni Ecotest ADAC-a također pokazuje da u većini slučajeva raskošniji domet nije postignut ugradnjom većih baterija ili nove tehnologije baterija, nego smanjenjem potrošnje energije zbog efikasnijih motora i bolje aerodinamike. U prosjeku su testirani električni automobili trošili 19,7 kWh/100 kilometara 2023. godine, dok je 2022. godine potrošnja bila 21,1 kWh/100 km.

Na Ecotestu provedenom 2023. Hyundai Ioniq 6 bio je najekonomičniji s potrošnjom od 15,5 kWh/100 kilometara. VW e-Up ima ukupno najnižu izmjerenu potrošnju do danas od samo 13,7 kWh/100 kilometara zabilježenu na Ecotestu 2021. S druge strane, Audi Q8 e-tron Sportback 55 imao je najveću potrošnju na Ecotestu 2023. s 24 kWh/100 kilometara.