bh. autoputevi

EU ne odustaje od koridora koji će preko BiH povezati Budimpeštu i Ploče, Konaković ranije upozoravao na planirane krađe

U BIH dnevno se u prosjeku bilježi 85 saobraćajnih nesreća, a glavni razlog tome su loše ceste pa je jedini način da se taj problem riješi gradnja novih i boljih saobraćajnica, pri čemu je najvažniji dovršetak autoceste na koridoru Vc koji treba povezati Budimpeštu i Ploče, ocjena je evropskih institucija u BiH.

Voditelj odjela za saradnju pri Delegaciji EU u BiH Stefano Ellero potvrdio je danas kako Unija ostaje zainteresirana za dovršetak ovog projekta vrijednog 4,1 milijardu eura. Podsjetio je kako je EU već osigurala 870 miliona eura bespovratnih sredstava za taj projekt, a u posljednjih deset godina angažiranjem svojih stručnjaka za nadzor nastoji pomoći ubrzanju gradnje preostalih dionica.

"Koridor Vc smatra se ključnim korakom prema integraciji BiH u EU", kazao je Ellero.

Konaković: Planirali ukrasti 100 miliona eura po trasi

Do ove izjave dolazi dok se provodi financijska revizija gradnje dionice koja je u toku, u kojoj su zabilježena značajna povećanja troškova u odnosu na prvobitno planirane, a istodobno je prolongirano puštanje u promet velikog mosta preko Neretve kod Počitelja, na kojemu su se neposredno nakon dovršetka pojavile pukotine pa se traga za rješenjima kojima bi se omogućila sanacija.

Sadašnji ministar vanjskih poslova i jedan od lidera vladajuće koalicije u BiH Elmedin Konaković ranije je kazao kako su nove vlasti ustanovile postojanje "bahatog kriminala" pri gradnji autoceste, pri čemu su troškovi tokom gradnje povećavani i za 150 posto.

"Namjeravali su ukrasti 100 miliona eura po trasi", kazao je u avgustu Konaković, optužujući za zlopotrebu bivšu upravu Autocesta Federacije BiH, koju je postavila Stranka demokratske akcije (SDA).

Dovršetak autoceste do 2030.

Gradnja kapitalne autoceste projektirane kroz BiH, u dužini od 325 kilometara, počela je prije više od dvije decenije, a do sada je izgrađeno tek nešto manje od 130 kilometara. Prema trenutnim projekcijama, dovršetak radova trebao bi uslijediti do kraja 2030. godine.

Nova bi autocesta imala veliko značenje i za Hrvatsku zbog aktiviranja potencijala luke Ploče i bržeg pristupa iz pravca Slavonije prema Dalmaciji i dubrovačkom primorju.

Plan za dovršetak radova izravno je vezan uz izgradnju tunela kroz planinu Prenj, na dionici koja treba povezati Sarajevo i Mostar, koja bi putovanje između ta dva grada smanjila sa sadašnjih dva i pol sata na manje od sat. Samo taj tunel, kako je kazao Ellero, stajat će oko milijardu eura, a svojom dužinom od oko šest kilometara bit će među najvećima u Evropi.

Prema podacima dostupnim ove sedmice, trenutno je u izgradnji 61 kilometar autoceste od Zenice prema Doboju te još oko 11 kilometara na području Hercegovine, odnosno na dionici od Počitelja prema granici s Hrvatskom. U toku je provedba natječaja za gradnju novih dionica čija je ukupna dužina nešto manja od 90 kilometara.

"Ekonomski rast i sigurnije putovanje"

Gradnju autoceste povoljnim kreditima u iznosu od oko milijardu eura sufinancira Europska investicijska banka (EIB), a voditeljica njezina ureda u BiH Sandrine Friscia podsjetila je kako je to tek dio ukupnih ulaganja ove banke na zapadnom Balkanu, vrijednih šest milijardi eura.

Procjena EIB-a je kako će gradnja autoceste na koridoru Vc omogućiti značajne uštede u gospodarstvu, doprinijeti razvitku turizma, ali i znatno utjecati na sigurnost prometa.

"U prošloj je godini u BiH zabilježeno preko 31 hiljada saobraćajnih nesreća, odnosno u prosjeku 85 po danu, i to uglavnom zbog neprilagođene brzine. Možemo sa sigurnošću kazati kako će ovaj projekt potaknuti ekonomski rast i omogućiti sigurnije putovanje kroz cijelu zemlju", kazala je Friscia.