Kako uštedjeti na gorivu, a da se ne vozite manje? Jednostavno, poslužite se svim trikovima s naše liste i smanjit ćete potrošnju osjetno.
Oni koji se budu revno pridržavali svih trikova s liste, a do sada nisu pazili na potrošnju, primijetit će da im automobil odjednom troši i do 25 posto manje goriva, prenosi 24.data.hr.
Blago ubrzavanje prilikom kretanja
Automobil najviše troši kad kreće, odnosno ubrzava, primjerice sa semafora. Trenutna potrošnja prilikom ubrzanja se lako može popeti i na više od 30 litara na 100 kilometara, a ako ste zaista agresivni s gasom, i na više od 50 l/100 km.
To je zato što je tad motor pod najvećim opterećenjem. Krećite vrlo umjereno, zamislite da vam je čaša s vodom na suvozačevu sjedištu i ubrzavajte tako nježno da se ta imaginarna voda u čaši ne bi prolila.
Pritom ipak nemojte biti velika smetnja u prometu. Ako za 10 sekundi dosegnete 50 km/h, bit će to dovoljno nježno i dovoljno brzo.
Mijenjajte brzine na vrijeme
Kod dizelskog motora već malo iznad 2.000 okretaja prebacite u višu brzinu. Na benzinskim automobilima ta je granica oko 2.500 okretaja.
Naravno, ove vrijednosti su okvirne. Isprobajte kako vaš auto diše. Ako se nakon prebacivanja trese, vibrira, trza ili nema dovoljno snage, znači da ste ipak prebacili brzinu prerano.
Pokušajte ponovo na malo višim okretajima dok ne pronađete pravi omjer. Ne bojte se visokih brzina. Peta i šesta brzina nisu samo za otvorenu cestu.
I u gradskom prometu u visokom stepenu prijenosa pri 50 do 70 km/h vozit ćete se komforno, još tiše, a mnogo manje trošiti.
Na nižim okretajima automobil u principu troši manje goriva. Zato se i s vremenom broj brzina manualnog mjenjača s četiri popeo na pet, a zatim i na šest.
Predviđajte saobraćaj ispred sebe
Ključni preduvjeti za ovo su defenzivna vožnja i držanje dovoljnog razmaka od automobila ispred sebe, uglavnom u gradskoj vožnji, no primjenjivo je i na otvorenoj cesti i autoputu.
Nagla kočenja i ubrzavanja znatno povećavaju potrošnju, a ovom ćete taktikom to izbjeći. Glavno je pratiti promet ispred sebe i dobro se (defenzivno i s razmakom) prilagoditi tempu drugih vozila. Tako ćete moći usporavati i ubrzavati nježno i trošiti manje goriva.
Usporite, isplatit će se
U prosječnom automobilu pri vožnji autoputem brzinom od 150 km/h trošite oko 20 posto više goriva nego pri 130 km/h.
Usporite li sa 150 km/h na 100 km/h, potrošnja može biti i 40-50 posto manja.
Nemojte spuštati brzinu ispod 90 km/h jer tako ćete biti smetnja na autoputu i opasnost za sebe i druge. Prestizat će vas i kamioni.
Još jedan trik za vožnju autocestom je zavjetrina. Ako želite maksimalno uštedjeti, vozite se na propisanoj udaljenosti iza nekoga kamiona i prilagodite brzinu njemu.
Kamion ispred vas razbijat će zrak i tako smanjivati njegov otpor i na vašem automobilu.
Konstantna brzina je kraljica uštede
Na otvorenoj cesti i autoputu održavajte konstantnu brzinu. Koliko je to korisno, pokazali su mnogi testovi.
Primjerice, automobil čija brzina stalno varira između 70 i 90 km/h troši od 10 do 20 posto više goriva nego onaj koji pritom vozi konstantnom brzinom od 80 km/h.
Isto vrijedi i za više brzine na autoputevimas, ali i za niže u gradu.
Koristite start/stop sistem ili gasite motor
Mnoge živcira start/stop sistem u automobilu te ga u pravilu drže isključenim.
To nikako ne pridonosi smanjenju potrošnje jer start/stop u gradskim gužvama štedi i do 5 posto goriva u odnosu na slučaj u kojem m ga ne koristite.
Ako je vaš automobil stariji i nije opremljen ovim sistemom, gasite motor ručno. To se preporučuje na svakom zaustavljanju za koje očekujete da će trajati duže od 20 sekundi.
Ne gasite motor pri kraćim zaustavljanjima jer to nije najbolje za vaš elektropokretač i akumulator. Start/stop sistemi ne funkcioniraju tako, oni imaju sofisticirane sisteme ponovnog pokretanja motora i najčešće posebne akumulatore.
Zato kod njih kratka i učestala gašenja i paljenja motora nisu problem za automobil. Mišljenje da automobil više troši prilikom ponovnog pokretanja motora je pogrešno.
Ne grijte motor i kabinu prije kretanja
U proteklih 20 i više godina automobili su tako konstruirani da im prije kretanja nije potrebno ni preporučljivo zagrijati motor te vožnja s hladnim motorom nije nimalo štetna.
Naravno, pod uvjetom da ne pretjerujete s visokim okretajima prvih nekoliko minuta, dok se motor ne zagrije. Tako možete postupati kad su vani ugodne, ali i vrlo niske temperature. Grijanje motora jednostavno nije potrebno.
Što se kabine tiče, odrecite se malo komfora, ne grijte je unaprijed nego tioom vožnje. Tako će se i kabina brže ugrijati nego da na to čekate dok automobil na parkiralištu “radi u leru”.
I ljeti će se automobil brže ohladiti ako krenete i otvorite sve prozore jer će se vrući zrak iz kabine brže zamijeniti hladnijim izvana. Nakon toga zatvorite prozore i uključite klimu. Ovako ćete ugodnu temperaturu postići mnogo brže nego hlađenjem samo uz pomoć klime na parkiralištu.
Izbacite sve nepotrebno iz auta
Mnogi svoje prtljažnike ili stražnja sjedala koriste kao pokretna skladišta.
Izbacite sve nepotrebno iz njih i automobil ćete olakšati za nekoliko desetaka kilograma, pa i više. To će rezultirati uštedom od nekoliko postotaka, posebno pri gradskoj vožnji.
Skinite nosače s krova kad vam ne trebaju
Vozači često zbog lijenosti ili nedostatka vremena svoje krovne nosače za bicikle ili skije, ili pak krovne kutije, ne skidaju ni sedmicama nakon što su ih iskoristili za godišnji odmor.
To je izuzetno štetno za potrošnju automobila. Zbog drastično narušene aerodinamike potrošnja može skočiti i za nekoliko desetaka postotaka.
Posebno je to izraženo pri većim brzinama. A tu je i dodatna buka zraka od nosača.
Ne koristite nepotrebne potrošače energije
Klima-uređaj ne treba koristiti stalno nego samo kad su temperature previsoke. Navečer kad vrućine malo popuste, ugasite ga i otvorite prozore.
Tokom zime nema nikakve potrebe za korištenjem klime osim za brzo odmagljivanje stakala, a kad je to obavljeno, ugasite je. Automatske klime koristite u automatskom načinu rada.
Tako će se one najbolje prilagođavati vanjskoj temperaturi i štedjeti energiju, a posljedično i gorivo. Ne pretjerujte s preniskim temperaturama jer dodatno opterećenje klime troši više energije.
Redovno održavajte automobil
Održavanje automobila itekako može utjecati na smanjenje potrošnje goriva.
Prljavi filter zraka ili istrošene svjećice mogu mnogo utjecati na povećanje potrošnje. Isto vrijedi za druge neispravne elektronske dijelove motora.
Pazite na pritisak i istrošenost guma
Ako je pritisak u gumama prenizak, potrošnja će se povećati jer se povećava otpor kotrljanja.
Zato redovno kontrolirajte pritisak u gumama i namjestite ga na optimalnu razinu iz uputa vozila. Prenizak pritisak može uzrokovati dodatne troškove zbog neravnomjernog trošenja guma.
Isto važi i za previsok pritisak, pa ne pretjerujte. I nepravilno istrošene gume mogu povećati potrošnju.