AKTIVNA PJENA

Evo kako spasiti lim automobila nakon prljave saharske kiše

Ovih dana svjedoci smo kruženja saharskog pijeska iznad naših krajeva. To može nakon kiše uzrokovati nekoliko sivkastih ili smeđe-žutih mrlja na laku vašeg automobila.

Prirodni fenomen inače je izraženiji u ljetnim i jesenskim mjesecima, ali ovoga puta, prema izjavama meteorologa, veća je šansa da sljedećih nekoliko dana saharski pijesak oboji nebo u karakteristične žuto-smeđe nijanse i nad našom zemljom.

Nakon kiše, dio tog pijeska prirodno se ispere iz atmosfere i ostaje najvidljiviji na boji automobila – na najtamnijim ili najsvjetlijim bojama posebno. Količina ovog sitnog pijeska može varirati, ali u svakom slučaju, kada se osuši, automobil se njime može potpuno prekriti.

Može li pijesak uništiti lak?

To samo po sebi nije štetno, ali pijesak je potrebno što prije isprati jer eventualno može oštetiti zaštitni sloj laka, može oštetiti i brtve, metlice brisača, a posljedično i vjetrobransko staklo.

Naravno, nešto tog pijeska dospije i u filter kabine (ako ga mijenjate barem jednom godišnje, ne brinite), ali svakako nešto od toga dospije i u motor, iako su količine male i nemjerljive zbog filtera.

Kako ga isprati s automobila?

U svakom slučaju pustinjski pijesak treba isprati sa što više vode prije nego što se uhvatite u koštac spužvom ili metlom i šamponom. U dobrim automatskim praonicama limarija će se ionako prvo dobro oprati vodenim mlazom pod pritiskom koji će s laka isprati najveći dio sitnog pijeska prije nego ga četke počnu trljati po laku i karoseriji.

U suprotnom, bolje je da to učinite sami, ali ne zaboravite podignuti metlice brisača, jer se inače sitna zrnca pijeska iza gumenih metlica mogu trljati po vjetrobranskom staklu i ostaviti sitne, jedva vidljive tragove.

Aktivna pjena i puno vode

Ako sami birate programe pranja prilikom pranja (ručna ili automatska perilica) koristite i aktivnu pjenu. I naravno puno vode – prije i poslije.

Ako ste dovoljno pažljivi, onda saharski pijesak ne bi trebao utjecati na izgled i boju vašeg automobila - osim možda pokvarenog vizualnog dojma neposredno nakon kiše.