Puni Gas

Ford otkrio tajnu aerodinamike Mustang GTD-a: Ni mnogi trkaći automobili ovo nemaju

Kada prvi Mustang GTD krene u 73 zavoja na stazi Nurburgring, ciljati će na vrijeme kruga manje od 7 minuta zahvaljujući aktivnoj aerodinamičkoj tehnologiji koja se nikada prije nije koristila u cestovno legalnim Fordovim automobilima i ilegalnim u trkaćim automobilima GT3 klase.

Srce aerodinamičkih performansi Mustanga GTD-a je njegov sistema smanjenja otpora (Drag Reduction System ili DRS), koji koristi hidraulički sistem koji može promijeniti kut stražnjeg krila i aktivirati zakrilca ispod prednjeg dijela automobila kako bi se pronašao tačan balans između protoka zraka za brzinu i potisne sile (downforce) za prianjanje, ovisno o uvjetima performansi.

Ford Mustag GTD

"Svaka površina, otvor karoserije i ventilacijski otvor na i ispod karoserije Mustanga GTD su funkcionalni", rekao je Greg Goodall, glavni programski inženjer Mustanga GTD.

"Dio zraka je usmjeren za hlađenje, drugi za aerodinamiku i potisnu silu. Sve to kako bi pomogao GTD-u da ide brže ili da se drži kolnika bez obzira na uvjete."

Mustang GTD je postavljen na asfalt zahvaljujući zapanjujućoj potisnoj sili dostupne aktivne aerodinamike i ogromnom prianjanju ogromnih guma postavljenih na napredni dvostruki prednji ovjes s kratkim krakom i dugim krakom i stražnji višestruki ovjes.

Zaustavlja se s autoritetom zahvaljujući karbonsko-keramičkim kočnicama, uključuje stražnji 8-brzinski mjenjač s dvostrukom spojkom i laganu pogonsku osovinu od karbonskih vlakana za raspodjelu težine gotovo 50/50. A sve pokreće nevjerojatna brzina pomoću simfonijskog kompresorskog 5,2-litrenog V8 ciljanja i procijenjenih 800 konjskih snaga.

Prianjanje na cestu i stabilnost u zavojima Mustanga GTD dolaze od prednjih guma širine 325 mm – široke kao i stražnje gume Forda GT – dok su stražnje 345 mm, postavljene su na 20-colne kotače od kovanog aluminija ili dostupne kotače od kovanog magnezija. Naplatci od magnezija nude idealnu kombinaciju težine i izdržljivosti i dizajna sličnog trkaćem automobilu Mustang GT3.

Kako funkcionira aerodinamika na Mustang GTD-u

Kada se Mustang GTD uhvati u koštac s oštrim zavojima i prianjanje postaje važnije od brzine, DRS zatvara glavni element krila i zakrilce kako bi stvorio integrirani aeroprofil za stvaranje dodatne potisne sile na stražnjem dijelu vozila, kako bi GTD prošao brže kroz zavoje bez gubitka prianjanja.

Ford Mustang GTD

U isto vrijeme, prednji dio podvozja oblikovan je poput kobilice koja pomaže u evakuaciji ulaznog zraka kroz otvore prednjih kotača i velike otvore na blatobranima kako bi se stvorilo područje nižeg pritiska koje djeluje poput usisavanja kako bi prednji kraj ostao stabilan u zavojima.

"Mi aktivno upravljamo gdje je centar zračnog pritiska na vozilu, tako da prednji i stražnji dio mogu ostati uravnoteženi", rekao je Goodall.

"Sposobnost da se to učini nije dopuštena u utrkama, gdje pravila ne dopuštaju aktivno upravljanje protokom zraka."

U normalnim uvjetima vožnje na cesti, karoserija omogućuje uklanjanje svakodnevnih predmeta, poput ležećih prepreka. Kada su potrebne maksimalne performanse na stazi, ovjes Mustanga GTD može spustiti karoseriju za 40 mm, dodatno pomažući poboljšanju protoka zraka iznad i oko karoserije.

Mustang GTD tim nastavlja usavršavati aerodinamiku superautomobila kroz hiljade sati virtualne simulacije protoka zraka u snažnim računalima i vremenskim testiranjem na zahtjevnim cestovnim stazama od Road Atlanta do Spa u Belgiji.

"Naši vozači Le Mansa voljeli bi imati tehnologiju koju ima Mustang GTD za stazu i cestu", rekao je Goodall.